Pages

torsdag 10 april 2008

morgon-respekt??

Byggarbetare utav dess olika slag... helt okey att de är på jobbet ocho gör det de ska men att dom börjar halv sju med att starta diverse stora och allt utom ljudlösa masiner när dom befinner sig i ett nybyggt bostadsområde. I dessa områden finns oftast familjer med små barn, vilket i sin tur betyder att nattsömnen inte riktigt är vad den borde.
Vad jag försöker säga är att granntomten till mitt hus ska nu så en bostad på sig, och uppenbart ska huset bli klart så fort som möjligt. Byggfirman är där innan tuppen gal och börjar med alla högljudda maskiner, gatan är trång och de parkerar presis överallt. I går när jag kom hem från stallet stod de så fint på min tomt framför carporten, och uppenbarligen inga planer på att flytta. I morse när jag steg ut för att köra till stallet har de låst in min bil genom att parkera precis utanför. Tog minst 20 minuter innan de hade hunnit lägga märke till mig och avsluta det de höll på med tills de med långsamma, tunga och besvärade steg flyttade fram bilen de ynka 5 meter det behövdes, varför inte tänka lite längre nästa gång och parkera där redan från början???

I alla fall, I stallet, har hunnit rida Karolinas 4 åring, jätte fin idag, galoppade till och med över bom och gick på tygel i skritt och lite granna i galopp:-)
Cowboy och Wille har oxå gått, nu ska jag ut och slå lite på Malaika.

Linda mår bättre, Skinny bitch.

TJO LAILA

Inga kommentarer: