Pages

onsdag 23 juli 2008

hästar

Mitt liv kretsar ju bekant runt hästar, Texas och resten utav min familj, inte nödvändigtvis i den ordningen, men även denna dagen har jag häst nytt att uppdatera.
var hos Royne igår och prövade hästar, visst e det fina och massa kvalitet han visar, men herre gud vad dyrt! Men så e det kanske, den där skm som peder fredricsson rider nu, den visade det sig att han tyckte vi skulle köpa i början av förra året, men det tyckte inte vi, synd för oss så här i efterhand:-) Så visst e det bra hästar han visar oss, absolut!!! Ett 7 årigt cardento sto var detta, 9-9 i hoppning på 4 års kvalitet tävlan. (helt godkänt)

Även varit hos Lina Sjögren idag och prövat en 9 årig valack Sofie Karpe Nilsson äger och som ska säljas, fin häst med MASSA hoppning, men samma sak där... dyrt. Tänk för X antal år sedan, när man kunde hitta en världsstjärna för en halv miljon... nu ska man vara glad om hästen har startat 130 och kommit i mål för dom pengarna. (börjar man bli gammal när man tänker så???)

Fina hästar finns det... gäller bara hitta en som
1. Är jätte söt (dvs helst skm)
2. Lagom stor
3. Bra ålder
4. Frammåt utan att vara het
5. Inte tittig
6. Aldrig stannar
7. Kan inte riva
8. Hoppar 150 med MIG om några veckor
9. Kostar max 35 000 SEK

Ngn som vet ngt???
Puss kram och kläm

2 kommentarer:

mfieber sa...

Haha hittar du fler som stämmer in på den beskrivningen o me de priset får du gärna hojta till....
/Maria

Anonym sa...

Jag förstår ju dig på ettan såklart... Absolut viktigast!!!