Pages

tisdag 12 augusti 2008

Ingen barnvakt

Sitter i Sölve, men kan tyvärr inte rida ngt då Texas inte har ngn Nanny idag, Tanja har jobbat klart för denna sommaren, och han börjar inte dagis försen 1 okt... bittert, undrar hur jag ska lösa detta. Tyr i oturen är ju att de nya hästarna inte har kommit ännu, trodde de skulle vara här redan för en vecka sedan, men gissa vad? Det är visst inte bara att trycka på en knapp, utan pengar ska vandra från konto till konto till ett tredje konto, och på alla konto finna en max gräns på dagligt uttag vilket gör att varje konto måste hålla pengarna två tre dagar innan allt flyttats över... och sedan ska chauffören vara redo att köra oxå. Så medans jag står här och har tomma boxas som väntar på sina nya inneboende :-) står Frida med 9 för många hästar nere i Holland, helt otroligt. Så hur mkt jag än längtar efter mina nya tillskott i stallet, så längtar hon med största sannolikhet ännu mer på att slippa dom.
Pippi står kvar i stallet och börjar bli rastlös... hon longeras lite ibland, går i skritten och så rider jag ngt lugnt pass med henne när tid ges, men idag ska hennes nya ryttarinna komma och rida lite, forhoppningsvis blir hon lite glad då, och idag är det bara en vecka till besiktning... gud vad trist, att man inte bara kan ta en veterinär som har tid direkt. Men å andra sidan får kunderna den vet de vill ha och litar på. Tror allt blir toppen.

Majsan har åkt och kommit fram till Sandviken, grät en liten tår när jag lastade upp henne. Trodde jag inte, var länge sedan jag blev känslosam när jag lämnade en häst. Men hon liksom bara gick upp på lastbilen och var jätte nöjd. var precis som om hon sa
"Tack för denna tiden, haft kul, nya äventyr väntar. Vi bara MÅSTE hålla kontakten, skriver!"
och som alla vet menar man det precis när man säger det, men snabbt har man kommit in i sina nya rutiner och de gamla vanorna och folket liksom bleknar, och även om tankarna ibland vandrar bort till de nära och kära från tidigare så kommer man aldrig runt till att riktigt hålla den där kontakten.

Längtar efter att få tävla:-) de nya ska snmälas till meetinget i Ljungby iaf, coh sedan hoppas vi på en plats med Vitaly i unghäst VM, de hade varit ngt.
Kram och kläm
Frida

Inga kommentarer: