Pages

söndag 31 augusti 2008

tävling

hej hopp! efter en full tävlingshelg e jag nu hemma igen, eller ja, jag sitter hos linda och skriver eftersom jag inte har dator hemma ännu. indoctron, numera kallad Zebbe, gjorde toppen ifrån sig, han har massa hoppning i sig, i första klassen hade han två räcken ner (100), ni vet när ryttaren försöker hjälpa en häst för mkt, och denna lilla gossen har inte ens lärt sig samla sig i markarbetet och hur jag då kunde tro att jag skulle kunna göra det inne på banan??? iaf, till andra klassen lärde han sig att man måste vara snabb och försiktig när ens pilot inte är ngn OS ryttare och rev inget, men mjölksyran gjorde sig påmind och han smet ut ur kombinationen. jätte kul, första tävlingen så jag e nöjd, nästa vecka får han visa färg i råby.
De andra skötte sig oxå idag. Ulanda (heartbreakern) var busenkel, hon nollade första 120 och råkade riva första hindret i andra 120, men gjorde en toppen runda resten av banan.
Vrijminka(Orame) var ngt svårare, en dam med egen attityd som helst hade utfört banan utan mig :-) men hon var iaf super försiktig, ett stop på sista hindret i första 120, ett vågogt plank, hade nog inte sett det innan, stannade en bit innan, men sedan tog hon det enkelt. I andra 120 dansade hon runt nolla. Fina flickor! 120 130 om två veckor i Osby
Wille fick oxå följa med, första gången han hoppar sedan Falsterbo, han gick en 120 och gjorde det bra enkelt och felfritt. Han ska faktiskt få gå 130 140 i osby, tänkte utifall att jag kommer med till unghäst VM med honom. Ringde upp till förbundet och de sa att det var helt ok, en 6 åringt får gå 140 avd A.
Casper gjorde en fin 120 runda, bäbisen e ju faktiskt bara 5 år och orutinerad, han visade att han var svag, har lite jobb att lägga ner för att styrka upp honom, han rev 2 hinder, A och B i en räcke räcke kombination, orkade inte riktigt, var 5 frammåt in i kombinationen och då orkar han inte stanna kvar på sina bakben.

texas följde med och var duktig hela dagen. annorlunda att ha en bäbis med sig. man borde tycka att jag hade vant mig helt vid detta jaget, men inte. får lite samvetskval när jag gör en massa annat än att va med honom. just nu sover han på golvet i lindas hall, ni läste rätt!!! men han ligger först på fårskinn och sedan i lindas duntäcke. han vaknar så snabbt och kryper i väg direkt nu så om han ligger i sängen utan att jag passar honom kanske han trillar ner, och det vill vi ju inte.
Puss och kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

alla sätt är bra utom de dåliga :)