Pages

torsdag 4 september 2008

Brottsling

var en mkt lång dag igår, och dyr!!! Linda kom på fm till mig, hon skulle ta texas lite hemma hoc mig, så jag lånade hennes bil utifall att hon skulle behöva min med barnstolen i om de bestämde sig för att åka på äventyr, nu e det ju så att lindas bil reagerar lite mer på gasen än min... (vilket inte e så lustigt, de flesta bilar reagerar lite mer på gasen än min) iaf, så hann jag bara 1000 meter från mitt hur tills polisen kallar in mig TYPISKT!!!! jag körde i 80 på 70 väg, blekingevägen. så det var snabba 2000 i böter där, och inte nog med det, hade en gubbe ute som skulle fixa diskmaskinen för den läckte, och det visar sig bara vara ngt installations problem så garantin tar inte det utan den tusenlappen får jag oxå punga ut med själv. El räkningen denna månaden (eller ja, för 2 månader) var på precis över 5000 kr, alltid lika kukl att bo i hus. Och min amortering på lånet till banken har gått upp, den var på typ 5500 när jag flyttade in, men räntorna har ändrats och när jag precis hade vant mig vid höjningen till 6200 så kommer denna månaden en räkning med 7000 sek. Bittert! Gissar att jag får sluta handla mat eller ngt om jag ska ha råd. Xtra inkomsten från valjeviken var väl behövd, så här i efterhand hade jag nog inte riktigt råd att åka till bulgarien, men resan var värd att leva på knäcke och vatten några veckor.

Idag ska det hoppas lite kombination för hästarna, armhävningar. Linda ska få ta över Zazou lite, varesig hon vill eller inte :-) och så ska hon få hoppa Casper. borde jobba på vägverket jag, skit bra på att dela ut arbete till folk. Även Sandra är inringd idag att titta till texas och rida ngn häst... i slutändan kanske jag bara kan sitta och titta på idag!!
Hade nog behövts, hade sådan träningsvärk imorse att jag knappt kom ur sängen. jag har galopperad lite hästar ute på fältet, nonstop i 20 minuter eller ngt och stått upp i lättsits... ojojoj, inte van vid det. AJAJAJ

Ha en underbar dag, så hörs vi när vi hörs

Inga kommentarer: