Pages

torsdag 30 april 2009

händelserikt liv

om ngn frågar; vad är nytt i ditt liv? så är ju svaret typ alltid inget, men om jag tänker efter lite så händer det ju massa här hemma, bla så har vi en ny liten hund valp... eller ja, där ljög jag, en ny gigantisk hundvalp, blir jätte stor! mamma och pappa fick ett impuls och åkte och tittade på dessa hund bäbosarna och sedan dagen efter hämtade de en, hur genomtönkt det hela var vet jag inte för jag tycker ibland det könns som om vi redan har en hel kennel på gården, men nu har iaf lilla stora ULLA kommit hem till oss. en riktig nalle björn!

Hästarna går fint, tror dock att Zibon HC hittade ny familj igår, vi kom överrens om pris coh dylikt igår, visst, saker kan fortfarande hända som gör att han inte åker, men som det ser ut idagsläget så ska han bli en skånepojk!

Cornelia tävlade sin första tävling i livet utomhus igår, pay n Jump på bokeslätt, felfri 100, Lorden deb både ute och 100 igår, sista ner... blev lite trött:-) Jag ska ta atg i att regga honom i ASVH nu så att han kan börja kvala till 4 års.
Jag red även Åsas (Roynes) Feliciano 5 åring i 90 felfritt, en enkel okomplicerad snäll häst, kan nog hoppa jätte bra när den är klar men känns lite låst och stum i kroppen, finare ord för det är att han känns "Svensk"
linda red Bella 110 felfritt, de FLÖG över hindrena, håll i hatten för nu har Bellas utesäsong börjat!

Nu ska jag ut och hoppa Happy lite, kramar på er!

Inga kommentarer: