Pages

onsdag 1 april 2009

LUMMEN

Gud vad jag längtar till belgien nu! ska bli skit kul, och speciellt med tanke på att vi ska vara där i 2 veckor detta året, då hinner man liksom samla sig och komma till ro (både vi och hästarna) och kanske till och med njuta lite medans man är där. en liten uppdatering på vilka hästar som ska följa med:

VITALY: val -02 e.Hors La loi II-Monaco, en riktigt skön herre vi köpte som 3 års hingst. Han har hunnit med mkt i sitt inte så långa liv, han gick 4 års championatet, falsterbo 5 års samt Breeders det året (0+4 i båda championaten) sedan i fjol gick han Falsterbo 6 års med en fin 5:e placering i Finalen efter 0+0+0+4, dvs ett ner i omhoppningen i finalen. Han gick INTE breeders i fjol utan istället gav jag honom en välförtjänt vintervila på över 2 månader. Han har plac i 140.
VRIJMINKA: sto f-02 e.Orame(Indoctro)-Jimtown(Darco)-Voltaire, denna lilla tjocke Laila inhandlades i höstas, så hon har inte varit i stallet så länge och jag har inte riktigt hittat alla knapparna ännu, men det kvittar för hon är felfri praktiskt taget alla starter alltid oavsett hur jag rider, har haft föl men hoppar 130 så himla fina och lätt att jag inte riktigt bestämt om målet är Falsterbo 7 års eller Breeders bland 6 åringarna. vi får helt enkelt se nere i Lummen hur hon gör sig i några 140 där.
ZIBON HC: Val f-04 e.Indoctro.Corland-Weelington, denna lilla charm knutt behöver man inte ta ut ur boxen för att se han har det där lilla Xtra, räcker med att titta i hans ögon. Kom till mig i augusti och var då inte hoppad under sadel, men han är redan felfri 120, redan på debuten i Ljungby för några veckor sedan. Ett underbar liten gummiboll med attityden "Jag ÄR bäst i hela världen...och snyggast" som förhoppningsvis ska bli färdig för Falsterbo nu nere i Belgien.

Kramar Frida

Inga kommentarer: