Pages

onsdag 20 maj 2009

HÄST BILDER






Här kommer lite bilder från hästarna som tävlade i helgen, Högst upp e min 4 åring Lord Arrow, sedan kommer Malaika, Vrijminka, Happy End och sist men inte minst (sant, Malaika e mindre!) kommer Wembley. Wembley är såld till familjen Zimdahl, och kommer att resa uppåt landet redan på tisdag nästa vecka, Samtidigt kommer lilla söta och ngt egna Ulanda att komma tillbaka till oss, sto f-01 e.Heartbreaker-Lord Calando.
Idag har Linda varit och tränat Wancy för Anders W, och det gick super bra så hästen är absolut på vår sida nu och ser riktigt riktigt fin ut.
Själv har ajg hoppat Laila lite (Vijminka) hon var så himla pigg i helgen att hon nu ska få lov och att hoppa lite lågt på volt dagligen, bara för att hålla henne på jorden.
Även Wille fick hoppa lite lågt på volt, räcke upp till 120, och så en oxer på 110 höjd, bara så att hindret tillsist blev en del utav volten, ngt va bara passerade.
Happy gick SUPER idag, från början till slut, helt genomsvett efter ungefär 25 minuters ridning... så skoja om hon var avslappnad. Det enda tråkiga är att när hon går så fint och är så avslappnad kan hon INTE byta galopp... hon har ingen anning om hur man gör det utan att spänna sig eller utan lite fart! Men det löser vi nog.
Wembley blev bara longerad idag, med pessoa, men vi tar det lite lugnt... jag blir lite oomotiverad med hästarna när jag har sålt dem, nästan lite så undermedvetet sur på dem... tror det är för att göra det lättare och att släppa dem sedan när de åker, och inte vara ledsen VARJE gåg jag säljer en häst.
Malaika hoppade igår så hon vilade, Cornelia och Maurice är ny vaccinerade, så dom gjorde inte heller ngt, sedan är Lorden på bete nu några veckor, så lugn dag för mig! Det behövde kroppen efter mitt fall i helgen.
Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Shiit ! vilka fina hästar :)