Pages

måndag 18 maj 2009

Tävling i Sölvesborg

Igår var vi tillbax på plats, ännu en heldag på bokeslätt. Men med solen som sken, hästar i form och barnvakt till Texas var det en rolig dag, och humöret var helt okey på samtliga familjemedlemmar.
Först ut var Wembley i 110, nu när man känner han lite så är han sååå enkel, styrde runt dubbelnolla igen, självklart ska han vara det på så pass låga hinder, men en bom faller så lätt om koncentrationen faller eller ryttare får ngn blackout oavsett hur höga lr låga hinderna är. Igår hade ja lite mer tryck på honom, det resulterade i lite sämre balans efter hindrena hos honom med oxå att han hoppade så högt över dem, en riktig flashig häst öven på dessa små höjderna.
Wembley skulle ha gått 120 oxå, men med 10 starter denna dagen, och ont i hela kroppen efter min vurpa på framhoppningen igår med Cornelia så orkade jag faktiskt inte, kändes samtidigt lite onödigt om det nu är så att han redan är såld... dock har jag lite ont i magen inför detta bytet (Ulanda, heartbreaker stoet ja hade i fjol, ska komma tillbaka och de ska ha Wembley i byte)... trodde Wembley skulle vara min chans att hoppa 150 igen redan iår, och nu verkar det som om den möjligheten har gått i sjön, känns som om jag aldrig kommer komma upp på dom höjderna igen, så fort möjligheten infinner sig att kanske komma upp så försvinner den lika snabbt igen! SUR!
Bella blå gick 110 120 med linda 4 fel i respektive klass, men rytmiskt och fint
Happy gick 110 120, felfri första, ett riv och ett stopp i andra, men efter en analys utav videon borde jag kunnat förhindra båda dessa felen... bara att ta sig i kragen och rida så bra som jag kan
Malaika gick 110, skulle ha debuterat 120 men efter denna 110 rundan (felfri) där hon hoppar ungefär 50 cm över varje hinder så kändes det som att vi får vänta lite till innan vi debuterar. Jag tyckte hon lämnade mkt luft till hindrena i mörrum, men i går var det ju helt sjukt! Men kaxig är hon, hon gör inte det för att hon är rädd utan mer för att hon inte vet hur mkt lr lite hon ska ta i så det är lika bra att slå på stort!
Vrijminka var stark och pigg... det summerar hennes tävling rätt bra. Blev 2:a i 120, och hade 4 fel i 130.
Vitaly diggade lite lägre höjder, han blev 4:a i 120, och 2:a i 130.
Casper och Linda gick bara 120, felfritt och en helt fantastisk runda. Han börjar komma!

Har problem med en förmedlad häst... den har blivit lite istadig... synd sådant, en jätte fin häst som var gudasnäll och busenkel så länge den var hemma hos oss (bara en månad), och de första 4 månaderna hos nya ägaren... hur ska jag lösa detta? Får ringa Frida, hon hjälper mig, hon är min mentor i hästförsäljningar, varesig hon vill eller inte, man får helt enkelt ta hjälp utav de som kan mer, och hon kan mest.

Kramar

Inga kommentarer: