Pages

tisdag 23 juni 2009

Hemma

Tillbaka till verkligheten och solsken:-), är nöjd över vetlanda, mest näjd är jag över Dennis som skötte sig utmarkt, detta var det absolut tuffaste han har gjort och skötte sig super. Och sedan att jag bara ridit honom i 10 dagar innan, inte precis som om han känner mig direkt, men han trivdes uppenbarligen med mig på ryggen och gjorde sitt absolut bästa för den formen han är i just nu. rev ettan och trean i första 120 sedan endast ettan i andra, han hoppade högt och fint även när han rev men tappade ett ben bara, inte full koll på sin stora kropp ännu. Och ännu mindre på sin stora galopp (det har inte jag heller, kommer lite nära hindrena ibland)
Vitaly var plac i fre 120, i lördagens 130 och på söndagen gick han en 140 och var jätte fin fram till sista hindret som var en kobination där ett enormt missförstånd (sådant som inte får hända) gjorde att han rev grovt in, och jag skulle då svänga bort honom från B hindret men då hlkar han med bakkärran och sätter sig så jag trillar av... men som sagt, jag red riktigt bra fram till det och är nöjd ända, men sådana misstag får inte göras utav mig! FY
Laila betslades upp och kunde nu kontrolleras, vilket resulterade i en plac i fre 120, ett ner i lör 120 och två ner i sön 130, men på söndagen var hon spänd över alla paraply överallt, så trots tråkiga 8 fel är jag nöjd med henne.
Ulanda är inte helt frisk, om hon sedan har ont eller bara är sjuk i huvudet, det vet jag inte. men hon ska till veterinären och kollas upp. Förhoppningsvis har hon ont ngnstans...visst är det oxå tråkigt, men om hon är helt frisk och beter sig på detta sättet vet jag inte hur jag ska lösa det hela.

Nya hinder kom från belgien igår, gud vad fina, se dom på
http://www.top-jumps.com/_html/main.php?id=284&taal=nl&page=2&group=2&grouptx=&flag=1

(Även Dennis tävlingsrundor kan ses på youtube, under användarnamnet tallbackagard och under quincidence.)

Tanya Garneland kom igår, hätade henne från Ronneby flygplats, hon ska vara här nägra veckor i sommar och jobba. Ska bo i en utav stugorna. Än så länge verkar allt gå bra och hon trivs nog.

I kväll kommer först lite kunder på några hästar, familjen som köpte Greven utav mig letar ny häst. Ska nog visa Cornelia, Dennis och lorden.

Vidare ikväll kommer nya hästar, ett 3 årigt heartbreaker sto (hihi), en 3 årig Toulon(som e heartbreaker) Hingst, samt en 7 årig valack e Toulon. Vidare kommer fem hästar till som ska övernatta här... men dom åker igen på morgonen.

Kramar

1 kommentar:

- sa...

Visst känns det bättre ändå om man hittar något som är fel på hästar som beter sig märkligt för då vet man ju vad man ska laga. Annars blir det grymt svårt, speciellt om det är något som bara sitter mellan öronen på dem... :/

Nå ja, det blir nog bra! Nu ska jag in på youtube och titta på videorna. :)