Pages

lördag 6 juni 2009

tävling

i snp denna helgen, var där på lokal idag, hoppade först Cornelia en 100, hon skulle ha gått 110 oxå men hästarna var så himla tittiga och spända där inne på banan, hon stannade till innan tvåan och tittade på den, fick över henne men tyvärr hade hon hunnit ta ett steg tillbaka så det blev stopp, sedan ner i en kombination i nerförsbacke räcke räcke, där blev hon jätte spänd och rev första sedan smet ut, rev första andra gången men hoppade ut sedan, resten utav banan var hon fin och blev själsäker igen, blev tyvärr två riv och två stopp, men faktiskt, jag är nöjd. Det kommer snart.

Capone hoppade med attityd idag, men tyvärr får han inte upp sina framben då, han hoppade med riktigt mkt spänst över några hinder, men rev 3 stycken längs banan. Faktiskt så tror jag att han hade varit en helt annan häst om han hade stått här hos mig, för det känns som om han har enormt med hoppning men hans pollet har inte riktigt hunnit rinna ner ännu, och hade jag kunnat hoppa honom lite oftare, bara basic things så hade han varit nolla alltid. Men men.

Antonia... hon var lite av en besvikelse. Hoppade jätte fint på framhoppningen (gick en 110) och började lite spänt men bra på banan, men sedan stannar hon en gång på en oxer med mig. Varför? Känns som om hon vill komma lite för nära hindrena hela tiden och när jag håller ut avstånden så blir hon rädd. vet inte, kan ju oxå vara för hon inte har tävlat sedan i vindtras. och för att jag är ny ryttare??? Men hon ska iaf få gå 115 imon så får vi se vad hon säger.

Ulanda, Vitaly, Vrijminka och Antonia imon alltså.

Kramar

Inga kommentarer: