Pages

torsdag 25 juni 2009

Wihi!!


Nya hästarna har kommit!

Hingsten var bland det snyggaste jag har sett...MEN, även om han har varit snäll så är jag rädd för honom känner jag, eller inte rädd, mer MKT respekt. Men på tisdag är det problemet löst när veterinären kommer och tar bort hans manlighet *hihi*

Lille Bilexa (heartbreaker stoet) löshoppade igår och är så fin och så enkel, och är positiv till livet och känns genomsnäll. Men troligtvis kommer hon inte att vara kvar här så länge, massa folk som har hört av sig och vill ha ett litet heartbreaker sto. kommer kunder redan imon på henne. en tjej som redan har en häst med detta blodet, så hon vet vilka guldklimpar dom är! film från några språng på henne finns på youtube, bilden här är på henne.

Casper II (nya toulon 7 åringen heter oxå casper) hoppade idag, en riktig gummiboll. Han skickar iväg bak så jag flyger. DOCK kommer han inte upp i fram så fins som han gjorde i våras, men han har ju vilat länge. Han river inte, känns försiktig och frambenen har fin teknik men hela bogen skulle jag vilja fått upp mer. Lite träning så kommer det.
En liten tjej kommer och provar honom i mon, en 13 åring på typ 45 kilo... vi får se, han känns okomplicerad och enkel men jag är ju lite starkare än vad hon är i både sitsen och armarna. Hoppa kan han iaf, det behöver dom inte vara oroliga för!

Nu ska maja (bollerup praktikant) få hoppa dennis och Tanya få hoppa wille, vi pratar om små små hinder, men iaf så jag får ha lite träning för dom. får se om alla sitter kvar!

Kramar

Inga kommentarer: