Pages

torsdag 17 september 2009

Hej igen


Jaha ja, nu har jagj haft en liten paus från bloggandet men är tillbaka.... sorry. Blivit life fast i facebook som alla andra och eftersom jag inte har dator med internet hemma har ajg inte kunnat uppdatera (för lunchstunden vid datorn har gått till facebook)
Men som sagt, nu ska jag lugna mig lite med den skiten och börja här igen...

Massa fina nya hästar i stallet, och några fina har lämnat oss, bla Lord Arrow har flyttat hem till Frida och Zasja, men där har han det bra.
Vidare har jag sålt ponnyn Shakira... fast den var här bara ngn vecka lr så , så den har jag väl inte ens hunnit nämna.
Även Bilexa (sto f-06 e.Heartbreaker) och Casper II (val f-02 e.Toulon) har flyttat, hem till Marie Bjerstedt där de kommer få det toppen.

Dam it Magi, han är ett nyförvärv, köpt via Royne Zetterman, en gigantisk 6 åring e Dammen som förhoppningsvis kommer gå mkt mkt långt. Se tävlingsvideo på
http://www.youtube.com/watch?v=TuAPStyL5RI
Adora R är en uppfödning från familjen Rinnesjö, ett 5 årigt gult sto e Akribori-Corrado-Dragon. Söt flicka som ska deb 110 i Östra Göinge om ett par veckor. Ägs utav Karolina Salomonsson, se video på
http://www.youtube.com/watch?v=9RU40OMvya4
Pondus är en urskön stor 6 åring e Prestige, gul även han, som gått tom LA:6 i dressyr men som nu ska bli hopphäst. börjar lovande. se video från typ första hopptillfället på http://www.youtube.com/watch?v=RROZdbEAbGY

Stella är färdig till 4 års i helsingborg i helgen, håll tummarna, se hennes senaste tävling på
http://www.youtube.com/watch?v=m5ukQBh5ReA
vilken häst säger jag bara, världens gummiboll, hon är INTE tillsalu enligt ägarna just nu, så vi håller tummarna att jag får rida henne ngt år till iaf, och att domarna ser vad jag känner när jag hoppar henne i helgen, Flyinge hade varit roligt att rida :-)

Laila är igång igen, trodde ju det var ngt fel på henne för hon blivit så stark, men icke, helt genomkollad och nu ska hon deb 135 i Jönköping om ett par veckor.
Vitaly går som en klocka, det är min stjärna, så nu ska han gå 145 i Jönköping... ojojoj, men det ska gå vägen! Skoj skoj
Casper och linda jobbar på.... skön grabb
Zazou är nu klippt och ingen har dött!!! (hon var väl drogad, tuff dam i lyx förpackning liksom)
Ulanda och bella är båda dräktiga, så de går ute dagarn som nätter, men rids och har det bra, tjocka och glada.
Happy e back in buisness, hon står dock inte här, men jag tävlade henne en 110 i helgen första gången sedan hennes sommar semester coh hon pinnade på, så förhoppningsvis känner ägarna för att hon ska följa med till Jönköping och gå 110+120+120
Goliathon är nu inriden på allvar, super snäll, nästan lite oroväckande snäll faktiskt, händer liksom inget.
Wanadoo G, ett 6 årigt heartbreaker sto har vi haft lite problems med, men efter att ha konstaterat att det är i munnen hon har lite ont och svirat om till hackamore e hon nu fantastisk igen! kul sådant.
Jaha ja, ha en najs dag så hörs vi framöver hoppas jag. Kramar

Inga kommentarer: