Pages

onsdag 21 oktober 2009

Sobarde-E

Lilla Sebbe blev hämtad igår och fick en trvlig färd upp till Enköping, Isabelle Insulander som har köpt honom, hon hörde av sig igår och han hade kommit fram utan problem. Lycka till säger vi till detta nyskapade ekipaget... vill du/ni veta mer om sebbe lr se en bild, till på länken:http://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengsten/sobarde.htm

För övrigt får vi väl se hur länge Maya (stof-02 e.Cardento) förblir en Tinglöf, hon vann ju som bekant nere i Flyinge, inte det öppna championatet utan Breeders Throphy... vilket e jätte kul, och för en gång skull blev det lite prispengar, vi fick 48000 för den plac, 5000 utav Agria, och sedan 8000 tror jag för 3a plac i öppna. Och så fick Lave Olsson, hennes uppfödare oxå 48000. bra klirr i kassan, men förhoppningsvis genererar denna hästen ännu mer klirr genom en försäljning??? (missförstå mig rätt, klart jag gärna äger kvar en sådan här fin häst, men nu försöker jag till bästa förmåga driva ett försäljningsstall, och meningen e ju att det ska säljas... haha)
Har en landslagsryttare som e intresserad, och så har jag världens största hästhandlare som ringer mig... kanske inte största... men absolut dyrast! :) hoppas nåt blir seriöswt.

Även fått ett stall tips från en annan inbiten handlare, om en häst en tjej äger nere i skåne... så den ska vi titta på och förhoppningsvis inhandla på torsdag. Personen i fråga brukar ge finfina stalltips... :)

Även ett Baloubet De Rouet sto inhandlat (lr ja, Frida, nån faktura har ajg inet sett ännu... men jag räknar den som en tallbackagård häst!) 5 år haft föl, röntgades ua igår, under inridning, kommer när hon e lite mer inriden, om typ 3 veckor! skoj skoj, modern blodstyp på ca 170 cm. Najs najs.

Ha en bra dag, idag ska Corona till Stefan Sjögren och träna, första gången med henne, spännande och se vad han tycker.

Kramiz

Inga kommentarer: