Pages

måndag 14 december 2009

Cornelia

God dag god dag....
Idag har fröken Tinglöf... dvs jag, varit super ambitiös! Började dagen med att rida Carin, markarbete bara, super super go idag. Pompadoo jobbades (Baloubet stoet) sedan klipptes Cornelia och longerades lite. Vitaly har gått en sväng i skogen... självklart super rädd som vanligt men vände inte och höll på utan skötte sig relativt bra. Zidoctro gick en sväng i ridhuset... hoppade faktiskt lite idag oxå :( vet, borde inte, men det e ju så roligt att hoppa honom! Lovar, nu ska han inte behöva hoppa ngt försen i slutet utav veckan :S
Även Lis två hästar har blivit ridna utav mig idag, Olle å Pippi, Olle var en liten rädd hare i början utav passet sedan gick han super fint. Pippi gick lite lugnt bara iom att hon har vilat någon vecka lr två innan hon kom hit. Dock friserade jag henne lite... LI! fy dig! massa övervuxet i öronen... å svansen va ju nästan på marken... hmmm, bättring! haha, bara skojar! Fin va hon iaf att rida, rolig :)

Cornelia har kommit ut på annons idag, efter samtal med ägaren (som skulle ha hämtat henne i lördags..) skulle hon nu säljas, och han behövde inte ha ut över 100 längre, utan hon skulle bara bort. Titta på annonsen här
Så nu väntar jag en ny polle till stallet imorgon lr på onsdag, Casper II, han har varit här en sväng innan å såldes snabbt då, men passar alltså inte riktigt ihop med tjejen som köpte honom så nu ska han ut på marknaden igen... hoppas på en välridnande junior till honom, hoppning har han, bara det att han är lite för försiktig för de högre hindrena, så ngn som kan jobba upp ett självförtroende och ett starkt band dom två imellan har lätt en häst med obegränsad kapacitet:) Film på honom finner ni här

Haha, denna filmen e klockren! Linda å Texas leker i ridhuset! hihi... kolla in Lindas smala ben... i slutet utav filmen e dom sjukt smala... kul för henne... jätte kul... verkligen
Kramar



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle bli himla glad om du kunde svara på detta, har nämligen letat som en tok men har svårt att hitta... Jag söker en unghäst, 2-3 år efter hingsten As di Villagana som även på mammas sida ska vara välstammad. Har du möjlighet att hitta dessa och få köpa unghästarna med långbent ädel modell med stor potential? Tack på förhand :)

MVH Eva

Frida sa...

Jag kan ju alltid försöka... men tyvärr har jag inte stött på ngn unghäst efter honom... ngn gång faktiskt, han är en Accord II hingst va? Som sagt, ska kolla runt.

Anonym sa...

Ja precis! Tack så jättemycket, jag är väldigt tacksam! Håller utkik!

Frida sa...

Hej hej
Nu har jag troligtvis hittat nere i Tyskland... ska få svar under helgen vad det är på Mammans sida, men måste såklart kolla vad du har tänkt ge för pengar och om du vågar köpa osedd...osv, för själv behöver jag inte fler så pass unga hästar, slå mig en pling på 0706685509, mvh Frida