Pages

tisdag 15 december 2009

Fredagsbloggen

Skön kille!

- Kom nu Filip, det är dags att gå till dagis.
- Vill inte.
- Men det spelar ingen roll vad du vill, du ska till dagis.
- Varför då?
- För att du ska kunna leka med dina kompisar.
- Vill inte.
- Sluta nu, vi måste gå.
- Vill titta på Pippi först.
- Titta på det medan jag klär på Adam då.
- —(Inget svar)

- Nu har jag klätt på Adam, kom nu.
- Vart ska vi?
- Till dagis.
- Varför då?
- För att det är onsdag.
- Varför är det onsdag?
- För att tisdagen är slut.
- När är det lördag?
- Efter fredag.
- Får man godis då?
- Om man går till dagis idag så.
- Adam luktar.
- Nej, det gör han inte. Kom nu.
- Adam har bajsat.
- Nej, det har han in… Åh! Jag måste byta på Adam, ta på dig skorna under tiden.

- Nu sitter Adam i vagnen, har du tagit på dig skorna?
- De är borta.
- Är det borta? De var ju här nyss? Hur kan de vara borta?
- Jag har gömt dem.
- Har du gömt dem? Varför då?
- Så att du kan leta.
- Men vi hinner inte leta. Filip, var är skorna?
- Vet inte.
- Lyssna på mig nu, ta fram skorna innan Pappa blir riktigt arg.
- Skorna är borta.
- Jag räknar till tre, sen måste…
- Du kan inte hitta skorna, du kan inte hitta skorna!
- Då får du ta de här istället.
- Vill inte.
- Det skiter jag i, du…
- Adam har kräkits.
- Va?! Vad nu….
- Ha ha ha.

- Så, nu har vi bråttom. Kom nu Filip.
- Vill inte ha på mig jackan.
- Men det är bara fyra plusgrader.
- Det är varmt.
- Inne ja, men inte ute.
- Inte jacka, inte jacka, inte jacka!!!!
- Okej, skit i den jävla jackan.
- Var är nappen?
- Men du hade ju nappen nyss?
- Buhhääuuhhäähhha!
- Filip! Ta inte Adams napp!
- Var är Staffan?! Vill ha min Staffan!
- Här, här är Staffan och nappen. Lugn nu medan pappa klär på sig.
- Jag måste kissa.
- Men varför sa du inget innan för???
- Måste kissa, måste kissa, måste kissa.
- Okej, kom då.
- Buhhääuuhhäähhha!
- Adam, pappa kommer snart…
- Buhhääuuhhäähhha
- Skynda dig nu Filip.
- Var är mamma?
- Mamma är på jobbet.
- Jag vill att mamma ska lämna mig.
- Men det går inte.
- Jag vill, jag vill, jag vill.

- Pappa, vad är det där?
- Det här är tejp. El-tejp.
- Vad ska du göra me…
- Så. Nu kan vi gå.

Inga kommentarer: