Pages

lördag 5 december 2009

Hagar

I morse kände jga mig så duktig... upp med tuppen och fodrade och släppte ut hästar... och faktiskt, 8 stycken kom ut direkt på morgonen... vilket betyder att endast tre behövde stå inne och vänta på ett hagbyte som skedde nu vid middag.
Släppte ihop lite hästar, och allt har gått bra.
Som ni kanske vet, om inte från mitt stall så kanske från andra så är det inte så vanligt att hästarna får gå med ngn i hagen, till stor del pga skaderisken. Vilket är riktigt synd. Hästar e flokdjur och mår bäst när dom går några stycken i hagen. men det är alltså inte ekonomiskt sett värt att riskera. Och hästar som bara kommer och går, som alltså inte ska stanna häe så länge, eller som inte är mina egna, dom vågar men inte chansa med. En spark händer så lätt, eller varför inte när dom börjar gå löp... för e dom inte vana vid att ha en kompis i hagen så e det lätt att dom börjar springa en massa och tillsist blir det ngn som trampar snett!
Men i morse alltså, så gjorde jag ett undantag, Cornelia och Ulanda kom ut i en hage (som har gått ihop innan) Vitaly och Sabella fick komma ut ihop... där var jag inte så orolig för bella har fått nuya hagkompisar massa ggr i sitt liv och aldrig haft problem. Ville å andra sidan blir lätt lite stridslysten och jagar den andra hästen i hagen... men det har han bara gjort när det varit en valack, och med Laila gick han riktigt bra när hon var här hemma. Så nu fick han ny flickvän form utav Bella alltså.... å allt gick såååå bra.
Sedan kom Zidoctro och Annabella ut ihop, dom har ju blivit riktigta bundisar eftersom de står brevid varann i boxarna... och visst var dom det. Där var lite mer bus och spring, men under kontroll hela tiden. Men dom e ju lite yngre än de andra dinosarierna... annabella e 4 å zidoctro e 5

Ikväll blir det teaterbaren i k-stad... med mina nya stövlar. Imon e det ner till Malmö på em och hämta Texas... får se om jag orkar köra eller kanske tar tåget... det hade nog texas tyckt vara kul att åka tåg :)

kramar Frida

Inga kommentarer: