Pages

onsdag 16 december 2009

Snö..! Men vi har RIDHUS!!! Haha!


Japp, Äntligen förstår man varför vi tidigare år har saknat ett ridhus så... nog för att jag red ngn utav hästarna ute idag, iaf på fm, sedan började snö flingorna falla allt tätare... e rätt mysigt med snö ändå :) Så länge man INTE behöver ge sig ut på vägarna... även då jag riskerar att låta lite "gammal" med det påståendet... men så e det verkligen!


Vad har hänt idag? Jag började dagen med att mocka, vår kära B har tagit julledigt nu, han har ålt tillbaka till Polen och kommer inte forsen den 15e januari igen. Så Linda å jag fick mocka unde fm... Linda brukar ju iof göra det, hon börjar sin jobbe dag runt 7, med att fodra å ut med alla hästarna sedan mockar hon å B tillsammans, när jga dyker upp runt 8.15 efter att ha lämnat T på dagis är dom nästan klara... *lyxryttare;)* men detta ikke mer alltså... så fick jobba lite direkt på morgonen idag...phu!

Sedan kom Mats runt 11.00, och började med att verka lady Gaga, hon va super snäll å cool, skönt med sådana unghästar!

Jag red Zidoctro lite i paddocken, sedan longerade jag Gaga i paddocken å red henne i ridhuset, följde efter Linda som red på Sabella i ridhuset... och uppenbarligen e det så hon har blivit inriden, för gud vad enkelt det gick med "följa john".


Mats skodde även Vitaly, Caper å Sabella. Danne å Zidoctro fick tid den 5e jan halv 9 :S


Casper II kom idag, så hoppade honom lite i ridhuset när han kom... han drog lite till vänster över hindret, men annars hoppade han enkelt å fint, nemas problemas där... hmm... jaja? Här e en film från innan han såldes.


Vitaly har oxå hunnit gå ett pass idag, å imon ska Ozzy hämtas å köras ner till Sandra R. (Ozzy e Zazous avkomma... stoet vi sålde, lr ja, bytte in med familjen Zimdahl)


Kramar

Inga kommentarer: