Pages

lördag 27 mars 2010

Dalby



Nu tänkte jag börja planera lite inför Henriksdals Spring Tour, jag va ju inte där förra året eftersom lastbilen och styrde med tre hästar ner till Lummen... önskar jag hade skullat till Lummen iår oxå. Inte bara för den fina tävlingens skull utan även för där får man lite sommar känsla redan och den helt underbara atmosfären, och tänk lite fina tävlingar, solsken och en bra plats på uteserveringen mot stora Derby Banan... LIVS NJUTNING PÅ HÖG NIVÅ!

Men men... nu ska v inte ner iår, utan stannar inom Sveriges gränser och beger oss hela vägen ner till Dalby vecka 15. Tänken är att Vitaly ska gå 130+140+140 och sedan utöver det så är det främst unghästar. Bla hoppas jag på att Balou Du Roet flickan LÖada GaGa ska vara redo för en tävlingsdebut... hade kanske underlättat om jag hade varit fräsch nog i kroppen och ridit lite?

Förhoppningsvis har jag några femåringar mä, dels skulle jag vilja köpa nån lite snabbt och lätt, sedan har jag kanske ett par på väg in som försäljningshästar. Och Dalby passar ju bra som en koll på hur långt dom är komna som femåringar, om man kan börja satsa på Falsterbo.

Nu... "Dora Utforskaren" sedan stallet och snacka med Jeppe Börjesson, fixa till lite inreg. utav de nyimporterade småflickorna och ordna lite med försäkringarna så dom är uppdaterade!

Over and out for now
XOXO

2 kommentarer:

sofi sa...

Själv ska jag till Spring tour och titta på tävlingarna. Bor ju inte långt därifrån. Ska hålla tummarna för dig =)

Frida sa...

Tack tack, håll tummarna extra för Lady GaGa... jaga henne lite osynligt utifrån staketet till mig om de e nåt hinder hon inte vågar gå nära :) hihi