Pages

torsdag 8 april 2010

Guess who's back? Back again. Shady's back.


(bild på Quidams Rubin)Hemma igen och har hunnit landa lite på jorden, var riktigt trött där ett tag igår alltså... Körde alltså ner till Holland natten Söndag-Måndag, för att åka runt och titta på hästar hela Måndagen... Såg en hel del, lite skräp och lite fint...denna dagen blev troligtvis två hästar funna som ska bli Svenska medborgare... en 5 årig valack e. Quidams Rubin (Quidam de Revel-Landgraf) ee.Argentinus eee.Grannus samt ett 5 årigt sto e Libero H. Den förstnämnda till ena kunden jag hade med mig,aka goda vännen Sandra och den andra till Tallbackagård.
Tisdagen fick en bra start med ett besök hos Heijligers där han visade en hel del intressanta stammar, bla e. Mr. Blue-Voltaire som hade stått fint i mitt stall... 4 årig valack som tyvärr var väldigt känslig. Passar mig fint och är inga problem men sådant kan vara siktigt svårt att sälja (hmm...nu väger kanske mr. Blue upp detta?)
Han visade även en 4 årig valack e Cardento-Julio Mariner som jag funderar skarpt på... men Cardento? Inte åker man väl ner till Holland och kommer hem med en Cardento häst? Dom finns ju ÖVERALLT i Sverige! Även ett 6 årigt sto e.Radisson-Burggraf-Lucky Boy som ligger oss varma om hjärtat... min kund nr två som var med red denna flicka och dom passade ihop som handen i handsken... så vi hoppas på att även den tillhör de Svenska folket inom några veckor?
Vidare tittades det på (och inhandlades) ett 5 årigt sto (som haft föl) e.Lupicor (Lux-Pilot)-Voltaire-Indoctro. Denna kommer jag förhoppningsvis hitta pengar till och köpa 1/2 privat tillsammans med Sandra... med förutsättningarna att den ska stå på Tallbackagård och tävlas utav mig... vi får se, behöver prata igenom med där med hästköp tillsammans med kompis riktigt, så vi har allt på det klara och där inte blir några problem.
Även en 5 årig valack e. Apollo van het Lindebos? kanske..? ee Skippy II iaf... video kommer, förhoppningsvis ikväll på inköpen:)

By The Way, klarade uppskrivningen till BE idag.. precis, exakt rätt antal rätt som var lägsta... ja, ni fattar. Så förberedd jag var, imorse innan gjorde jag två "test" test på datorn, ICKE GODKÄNT... på båda, jaja, kändes ju betryggande att gå till vägverket och skriva upp...hmm...men, gick vägen så att säga..hihi, där va jag lite vitsig, fick till det, rolig ja e ibland...

Puss å kram
hörs senare!

Inga kommentarer: