Pages

tisdag 25 maj 2010

Goda tävlingsresultat


fått lite goda nyheter från nöjda hästägare till hästar som kommer från Tallbackagård, bla vann Frida (Cornelias syster efter Feliciano f-02) sin 110 debut med nya piloten Mathilda Mickelsson förra helgen, och Robinz King debuterade 120 med sin pilot och det resulterade även det i en placering. Skoj Skoj, även 6 åriga Lady Lamai har nu hunnit med 4 stycken felfria 130 rundor iår, dock kommer vi tyvärr INTE se henne nere i Falsterbo då det inte var deras mål denna sommaren utan dom har siktet på breeders i höst.

På hemma plan har det visats lite hästar för kund, Madame Pompadoo skötte sig fantastiskt och blev introducerad till vattenmattan idag, och utan att blinka hoppade hon jätte fint över den. Alltså ju mer jag sitter på den hästen och hoppar henne ju säkrare är jag att jag har en topp häst där, det kommer ta hård träning och mkt slit svett och tårar... säkert lite blod oxå, men hon kommer komma dit!
Bosse fick löshoppa för första gången... och skoja min doja om han kunde det... vilken hoppning. Amore skötte sig som ALLTID helt perfekt och jag fick ett bud på henne... men hmm... nja... måste ha lite mer för henne om jag ska släppa den flickan.

Händer?

Kramar

Inga kommentarer: