Pages

torsdag 13 maj 2010

loppis


haha...sant, idag var jag med min mamma, mormor och min lilla kusin filippa på loppis i Vanneberga...tror typ det var första gången för mig :) hade inte riktigt den rätta koncentrationsförmågan där...va ute och partayade lite för länge igår så skulle nog kunna beskriva mitt tillstånd som zombi likt fram till tidig eftermiddag idag iaf....typiskt, vilken amatör jag är!
Har inte satt min fot i stallet på hela dagen, verkligen hållt röd dag idag... men mina duktiga praktikant tjejer har skött allt, super med bra hjälp i stallet alltså.
Imon ska det förberedas inför Lördagens lokala hoppningar på Bokeslätt. Men oss följer Farin, som tillhör Josefin, en utav praktikant tjejerna, hon ska hoppa 90 cm. Även Zidoctro ska få följa med och bara gå en 90 cm med den andra tjejen, Andrea.
Själv ska jag rida Pompadoo, lady GaGa och Amore 90 cm, de två sistnämnda ska även få gå 100. Cornelia slår till stort och ska ut på tävlingsbanan oxå, 100 cm.

På Söndag blir det förhoppningsvis två 120 med Alasca Molga och en 130 med Vitaly, Linda rider Danne två 120 och Casper 120 130, tror Bella med skulle hoppa lite, vad minns jag inte, 110 120 gissa jag. Skriver förhoppningsvis eftersom de3t enligt väder prognosen ska ösregna hela helgen, och tar underlaget stryk på tävlingsbanan känner jag inte för att hoppa alasca, vi är ju inte helt ihopridna ännu och då är det inte snällt om inte förutsättningarna är de rätta, speciellt med tanke på att det förhoppningsvis ska bli Falsterbokval för oss.

Over and out!

Inga kommentarer: