Pages

lördag 29 maj 2010

Ny 6åring

Ny polle dyker upp idag, samma ägare sóm till hingsten. Ett 6 årigt sto e Rubinrot-Swift. Uppfödd utav Lennart Mattsson som producerat fram så fina hästar till familjen sjögren i alla år, och samma möderna som Karolina Salomonssons fina skm valack e Cardento, Rocardo? Iaf, denna flickan heter Rubina, hon gick Breeders med Karolina i fjol, men har stått med dåliga blodvärden iår, så har inte riktigt kommit ut på tävlingsbanan. Dock gick den två felfria 120 förra veckan. Ska bli kul!
Dock får väl tilläggas att jag vet om att den är lite nervös, men vi får se om det kan ordnas med mkt utevistelse och massa fasta rutiner.

Kunden och Zidoctro passade fantastiskt ihop igår! Så kul, Tjejen var där och provade honom för några veckopr sedan oxå och då var det inte alls lika harmoniskt. Skit kul. Laddade faktiskt upp några videosar på när hon red honom, men det var mest för hennes Mamma skulle kunna se snabbt, så ska radera dom om några dgr, flickan kom nämnligen själv och provade hästen denna andra gången. Här är där hon hoppar, tycker han ser jätte lugn och nöjd ut?

Har jag nämnt att Cornelia är såld? hon ska bara bes på tord? Bra va? GUD vad tomt det kommer bli efter henne...suck...kommer sakna henne, absolut.

Imon blir det troligtvis tävling i Snappis, hoppar Laila 110, Midas 125, kanske Vitaly 130, och så nya Rubina 120 130 (ja...vet, hade gärna börjat med lite lägre klasser, men hon har kvalpapper till Falsterbo och har ännu inte använt ett enda kval så ägaren vill att jag ger det ett försök iaf iom att hon har kvalpapper...så vi får se) Funderade på Alasca oxå, men väntar denna helgen med henne... hon kan behöva pausa, åka iväg ochträna lite istället nästa vecka.

Puss å kram!
Ha en super Lördag... för det ska jag, Filip Tinglöf is back in town och hälsar på! Saknar honom massa! -Tanja...saknar dig, men hoppas på en helg snart då jag kan komma upp!

3 kommentarer:

tanja sa...

hej babe!
jag kommer hem över rockfestivalen
8 juni till den 14 juni tänkte jag kankse kunde sova hos dig några nätter då?
saknar dig som tusans
kramisar

Frida sa...

mi casa is su casa... Lr nåt sånt stavas de:)

tanja sa...

låter bra=) kramis