Pages

söndag 30 maj 2010

Tävlingen

Jag är relativt nöjd med dagen... tyckte jag red helt okey, och två utav ina tre hästar idag gjorde ju sin tävlingsdebut tillsammans med mig, Midas, som ägs utav Springfield Farm gick en 125, hade ett nedslag i omhoppningen men det räckte till en placering, och så Rubina, 6 åriga stoet som kom igår gick en 120 och en 130... hon ägs utav Patrick Olsson. 120 gick bra, hon rev första hindret annars skuttade hon över fint, till 130 var hon lite tröttare, hon rev trean och fyran, sedan hoppade jag abra ett par hinder till och valde att gp ut med henne innan trekombinationen. Det var hennes debut i 130 och hennes första tävling 2010, så tyckte hon började kännas lite trött och iom att jag inte har hunnit rida in mig helt på henne (ah fan? behövs det mer än en dag?) ville jag inte pressa henne eller sätta henne i skiten direkt. Hon tävlar igen nästa helg. Ville gick bara en 130 coh han skötte sig fint, förhoppade sig lite på en oxer in i en trekombination (oxer räcke räcke) så fick en liten touch på bakbommen där. Synd, blidde ingen placering.

Har laddat upp video på de två nya pollarna
Midas runda hittar ni här
Rubinas runda finns här

Tycker ni?
Kramar

Inga kommentarer: