Pages

onsdag 16 juni 2010

Zetterman


Igår var jag ju som sagt och hoppade lite för Royne nere i Linderös. Jätte kul. Han är en bra tränare tycker jag, lägger sig i lagom mkt...dvs vill inte få mig att rida som honom utan mer jobbar med olika övningar för hästens ska bli bättre och bara grundprinciperna i min ridning....som alla ABSOLUT behöver bli påminda om konstant... typ var vikten är och att inte ge mer skänkel än hästen behöver. Midas skötte sig exemplariskt...roligast var faktiskt att vi avslutade med hopa stort vatten, om och om och om igen :) men Midas var duktig och tyckte inte det var ngn big deal, skönt och roligt att för första gången i livet verkligen ha "Tränat" på detta.

Red Joycan och Alasca när jag kom hem, bara lite lösgörande i paddocken. Sedan hoppade jag Peter Henrikssons häst, tycker det gick bra faktiskt, den var rolig att hoppa och kändes som om hon hade ett stort språng. Så som planen ser ut blir det Vetlanda i midsommar för den oxå tillsammans med mig. Just nu ser planen ut som så här ; MIdas, Vitaly, Alasca och Quirella...kan ändras. Hade görna tagit med mig Nelson, bra tävling vetlanda kombinerat med ponny så där är många juniorer som letar hästar... men vet inte...tycker ni?

over and out
kramar

Inga kommentarer: