Pages

måndag 19 juli 2010

Frosta

Wiii... Vi har äverlevt helgen utan stärre blåmärken eller skrapsår. Dagen med stort D i Fredags började med Triton som skötte sig utmärkt. Första tävlingen och skötte sig outstanding mentalt. Han rev de tre sista hindrena för orken gick helt ut honom, men innan dess var han koncentrerad och fin. Är jätte jätte nöjd!
Bosse missade två hinder... men rev iaf inte nåt, och gick imål, duktig bäbis häst han oxå. Grabbarna grus får absolut tävla igen om dom vill det för inte jobbigt över huvudtaget att ha med dom ut bland folk.

Carmenzita... oj oj oj, inget fel alls där altså. Hon gick 90 och 100 och var felfri och SUPER SUPER fin i båda klasserna. som Lina Sjögren sa till mig
"inte ofta men ser en häst som sticker ut så ifrån mängden på dessa höjderna, riktigt fin häst, en ny Wille kanske?"

Och precis så fin var hon, film kommer komma. Jätte glad och nöjd över henne, men har fått lite förfrågningar om hon är tillsalu.... skulle ju vilja göra ngt upplägg så hon inte säljs från mig... men men, sådant är kanske livet?

I går BLev det grabbarna grus tur och Linda började med en felfri ritt med Danne i 115 cm, två fas. Han hoppar dock för stort... ni ska få se fimen när jag laddat upp den, Linda kan ju knappt sitta kvar för han skjuter henne ur sadeln.
Casper gick 125, rev etttan... hmmm... typiskt
Midas gick även han 125, missade sista hindret, annars felfri... typiskt
Vitaly gick först 135, hade ett ner, jäkla piss
Vitaly gick sedan 140, rev först TOTALT onödigt, och sedan ut ur trekombinationen vilket jag tar på mig, hade för lite tryck in i komb mest fart, inte bra i en oxer räcke räcke komb. Shit happends och riktigt besviken. Framförallt då jag ville det skulle gått toppen eftersom nästa tävling är Lunda och 150, och sedan kändes banorna varken höga eller svåra, så why sluta på 8 fel?

:( Ont i magen har jag oxå idag, men positivt är iaf att min solstråle TEXAS är hemma igen:) har saknat honom!

Inga kommentarer: