Pages

torsdag 1 juli 2010

Nöjd och slut

Triton skötte sig utmärkt, han hoppade inte fantastiskt precis och har fått till betydligt bättre hoppning på hemma plan men tycker att mentalt var han helt faktastiskt! Brydde sig inte om andra hästar alls utan gick och lyssnade på mig, inget hingstigt över huvudtaget, och alla hindren hoppade han utan problem, lugn och fin i trailer och hantering. En najs häst helt enkelt, skönt! Han gick två rundor 60 cm, första rundan med två nedslag, i slutet där bara passerade han hindrena. Nästa runda gick han med ett ner, första hindret annars jätte fint runt med lite rytm tom :)

Joysan fick ut som sagt, en bestämd ltien dam som testade mig ngn gång på framhoppningen...det hade jag INTE förväntat mig alltså... lite så, att på vägen in till framhoppningen försökte hon vända ngn gång och gå tillbaka till trailern... och låtsades som att hon var lite rädd för passerande hästar imellanåt... ibland glömde hon det så då var de lugnt... busflicka!
Hon gick två 110 rundor, rev in i kombinationen (spände sig lite där, och min halvhalt innan gick inte igenom, det var sex frammåt eller sju lugnt innan komb och jag bestämde mig för att ta sju med joysan så jag kunde rama in henne... räcke räcke utan infångare, men hon tog halvhalten inför komb framifrån istället för bakifrån...fatta ni?)
rev alltså in i komb första rundan runt sedan var hon felfri. Lätt som en plätt.

Peters Quirella Z gick 110 120 120 !!! Japp... tre klasser för den va så spänd. i 110 rev den ett hinder, annars helt okey, och i 120 första gången runt va den faktiskt lite tråkig, tänkte inte och efter första rivet rev den lika glatt igen. Alltså denna hästen känns försiktig, absolut, och har en jäkla massa hoppning i sig, MEN väl inne på banan blir den lite spänd och nervös så den bara passerar och "flyr" lite över hindrena istället för att hoppa... träning! Andra 120 rint fick den oxå ett par nedslag med den kändes bättre, kändes som att den tänkte lite mer faktiskt. finns hopp om den mä, tror den kommer snart....tävla tävla tävla liksom.

Nu ska Cornelia coh Bella bli körda till Hans Göran Persson för att bli inseminerade...:) brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr köra bil i värmen, skoj skoj.
For feeling hästen kommer efter middag idag... tror jag... kanske... vi får se :

Kramar

Inga kommentarer: