Pages

tisdag 3 augusti 2010

150cm

oki... helgen var lång och tröttsam nere i LUnd, i Fredags blev det lite över tolv timmar hemifrån med stackars hästarna. Men dom skötte sig bra. Carmenzita gick 100 med ett ner och 110 felfritt, hon hoppade fantastiskt som alltid vilket resulterade i att många kom fram och frågade om hon var tillsalu... vilket hon är så helgen bokades upp med kunder som ville titta på henne, dock såldes hon till första kunden som kom under lördagen direkt, och hon ska nu bes nästa måndag. Så tänker hålla lite hemligt vilken hennes nya ägare är tills dess att allt är klart, men min korta med roliga tävlingstid med denna fina fina flickan är alltså nu över. Dock tror jag att hon kommer gå riktigt långt och kan alltså säga när man ser henne i svår hoppning om några år att "den köpte han via mig, det var jag som började tävla henne" :) skoj skoj
Joysan gick 110 felfritt och 8 fel i 120, hon hoppade fint och skötte sig bra men det otroligt djupa underlaget kombinerat med 10 timmar i trailern och endast 5 veckor i träning gjorde tyvärr att hon inte riktigt orkade, men hoppa kan hon, jätte nöjd. Rubina (hönan) gick bara 120 med ett ner, nöjd med henne oxå.

Jag och Vitaly hoppade 145 på lördagen... två ner och han kändes enkel och fin. Sedan debuterade vi 150 på söndagen... och jag vet att ni som följer mig på equipe har sett att jag blev utesluten... men alltså det var verkligen inte så illa som resultatet antyder. Vi rev ettan tvåan... han frös lite i avstampet (troligtvis pga att det var så högt) sedan kom han igång... vågigt blått plank, fem normala till hög trippelbarr-inga problem; 7 böjt spår smal oxer och sedan tillbaka upp på en räcke räcke kombination med 2 galoppsprång mellan, super fin och inga problem. Tillbaka över en hög rejäl oxer som var nr 8, 8 galopp böjt spår räcke sedan 8 igen samma höger båge in till trekombinationen oxer räcke oxer... OCH först där kom ett ner igen (ut ut 3 komb, jag kom inte riktigt upp med överlivet) sedan hämtade vi elvan ett räcke inga problem, jag la en volt innan sista för jag tappade mitt avstånd och vips med tidsfel, en volt och tre ner så hade jag passerat 20 fel coh blev utesluten... men ja tyckte det var helt okey med tanke på att allt där i mellan var super... verkligen, inga problem...:)

Haft kunder, hämtade dom på flygplatsen i kallinge igår em, då tittade vi på Clara, Midas och två andra ston som kördes hit. Sedan i morse vid 9 var vi hos Olof och tittade på tre fina 8 åringar... vidare till gualöv och tittade på Satus fina Briar sto. Lunch och sedan visade jag Joysan som hoppade SUPER och trivdes riktigt bra med tjejen. Som avslutning tittade vi en andra gång på ena 7 åriga stoet från gårdagen.

Nöjd med hästarna jag visade, alla skötte dig och tycker dom var riktigt fina faktiskt. Ngn ska väl ha blivit såld...?

Love u
hörs snart:)

Inga kommentarer: