Pages

måndag 23 augusti 2010

Mkt mkt tävling.

Helgen har varit hård... stressat med många hästar i Söndags och få starter, men vi tog oss igenom det hela riktigt bra tycker jag med någerlunda fina resultat. I Lördags var det bara jag som hoppade lite unghästar, Bla gick hingsten Triton sin andra tävling (-06 e.Cardento-Landlord-Irco Marco) och han skötte sig riktigt fint tycker jag, han var snäll och enkel att rida, rytmisk och avslappnad, tyvärr har han lite svårt för räcken fortfarande så två sådana trillade på banan, samt ett stop, han blev överraskad över en konstig grind men tog den snällt andra gången. Jag är nöjd över hans utveckling i utbildningen och har inget större att klaga på. Han är nu anmäld till kvalite tävlan om några veckor och hoppas att han fortsätter utvecklas dessa dgr som är kvar fram tills dess, då kan det bli ritkigt bra :)

Lady Gaga fick damma av sig och gå en 100 cm hoppning så här 10 dgr efter hon togs hem från betet. Hon hoppade som vanligt super, me like this girl! Videon laddas upp på youtube just nu, länkar snart till den.

Stella, stoet e Stakkato Gold som kom häromdagen gick en 110 klass, hon ska förhoppningsvis kvala till breeders, men har ännu inte gått ngn 120 klass, så skulle känna lite på henne bara och se om jag tyckte hon kan starta en 120 nästa helg och det tyckte jag absolut. Så nästa helg börjar hon förhoppningsvis kvala. Även hennes runda laddas upp på youtube... snart så får ni en webb adress till den :)

under söndagen blev det mkt.... Summering utav resultaten;
115 cm
Linda och Clara 0+0
Frida och Alasca-Molga 0
120 cm
Linda och Clara 4
Linda och Danne 4
Linda och Midas 4
Frida och Waverveen 4
Frida och Forever Young 4
130 cm
Frida och Waverveen 0+12
Frida och Vitaly 0+0
Linda och Casper 8

120 var verkligen en 4 fels klass... eller vad säger ni...hihi, typiskt liksom. Waverveen var helt fantastisk och bara matade hindrena i grunden, sedan blev han trött... har ju som sagt inte gjort så mkt iår och två klasser gav honom mjölksyra... men jag e såååå nöjd över min lilla Cardento speedhäst.
Vitaly var en klass för sig... han är helt fantastisk. Blev tvåa, video från hans runda håller på att laddas ut på internet och kommer snart. Länkar till den direkt då.

kramar

Inga kommentarer: