Pages

söndag 8 augusti 2010

Mkt nöjda ryttarinnor


ja.. samtliga 6 hästar som denna dagen varit på tävling har skött sig. På hemmaplan, en lokal tävling på Sölvesborgs ridklubb fanns först "Bosse" på plats, han galopperade enkelt runt en 90 cm... dock revs ett hinder, men Bosse sa i en intevju efter den fantastiska insatsen;
"att den inte var mitt fel, utan att hindret var fel-ställt utav banbyggaren" Ytterligare ett par svängar på banan fann Bosse lite fel vinklade, men den enorma skicklighet han besitter gjorde att han enkelt kunde lotsa runt sin ryttarinna hela vägen från start till mål... men några små kommunikations fel längs vägen som resulterade i lite vinglig väg till några hinder. MEN som Bosse så noga påpekade i sin intervju
"så gör man vad man kan med det material man har fått, och det är ju liksom inte Marcus Ehning som sitter på ryggen."

(Det som sagt i denna intervju är Bosses citat och bara Bosses åsikt. Skrivande stödjer inte hans påstående!)

Aenne Mae gjorde en 110 runda, dubbelnolla och fick en fjärde plats för sin insats, Clara hoppade av glädje för att vara tillbaka på tävlingsbanan... dock hoppade hon inte alltid där hinder fanns, utan lite skutt varsom.

Lite mer söder ut i vårt avlånga land hittas Trolleholm, och där befann sig Frida (jag:)) med tre hästar. Forever Young gjorde sin tävlingsdebut och från det att lastbilen parkerades till 4an var vet bes, framriden framhoppad OCH startad på banan kan jag nog utan överdrift berätta att max 25 minuter hade passerat. GO FELIX. Tyvärr fastnade jag i handen till tvåan och han fick inte upp fram då, men för övrigt gjorde han en super runda och skötte sig utmärkt!
Joysan (fotot är på Joysan i lund)och Rubina gick 120, felfritt båda, och sedan var faktiskt Rubina anmäld till 130 men då jag tyckte hon kändes riktigt trött efter första rundan bestämde jag mig för att göra ett hästbyte och tog in Garden Enjoy (Joysan) för att göra sin 130 debut. Resulterade i en super fin runda där tyvärr första hindret föll och senare på banan även en oxer, båda nedslagen var onödiga och kommer inte att hända nästa gång. (om det blir en nästa gång, hon känns såld faktiskt...)

Over and out!

LOVE

Inga kommentarer: