Pages

lördag 7 augusti 2010

orka

...känns ibland som att dagarna bara går och man står kvar på samma ställe... vet inte hur jag ska förklara det men att alla liksom springer om en... och istället för att springa ifatt hade jag hoppats att alla andra oxå saktar ner... Vill vara 20 igen... ålderskrisen jag så länge sagt att jag inte har eller känner av kanske börjar komma ifatt mig? suck

Idag har jag varit med några kunder i Krika och tittat på två 11 åriga valacker som båda har fina resultat i 140. Den första var inte alls min eller kundens typ men den andra var super fin. Lord Arrows storebror faktiskt...(samma mamma) Kanske var den för försiktig för kunden? Fin gräns där... man vill ha en försiktig häst så man slipper åka hem med 4 8 fel alltid, men samtidigt vill man ha en hjälper en och kan göra ett omtramp även på 130 hinder... inte lätt :S

Imon är det tävling, för Linda i sölvesborg med Aenny Mae, Bosse och Clara och för mig i Trolleholm med Joysan, Hönan (Rubina) och 4an...eller Felix som hans riktigt Mamma visst kallade honom.. eller forevery Young som hans uppfödare så fint valde till honom, kärt barn har många namn. Ska bli spännande.

Amore är inte såld... kunden ångrade sig lika snabbt och oväntat som hon bestämde sig. Vi hann faktiskt bes innan och allt och det gick super. Men det gör absolut inget, Lina Sjögren tävlade henne i Trolleholm idag och sa att hon var super super fin och nu ska göra sin 110 debut på nästa tävling... Tror det är en stjärna vi har där:) Stella hade visst oxå varit där och tävlat, två en meter och felfri båda, så hon är i form när hon kommer hit imon eller på Måndag.

Love

Inga kommentarer: