Pages

tisdag 7 september 2010

Hoppning... och Villes mamma:)



Vi har hoppat lite på fm, bara hinder på runt 100-110, men hela banor med lite svåra linjer för att få hästarna lydiga och avslappnade, Jag testade nye gossen, en mkt föriktig liten herre som var väldigt vaken och uppmärksam. Han är absolut inte stor, precis över 160 cm skulle jag gissa men hade en överraskande rejäl galopp som enkelt tog honom till hindrena. Linda hoppade Clara lite lydnad med graman liksom Casper. Då tog jag Avve (Avellino) några språng, och han kändes ritkigt fin... tappar tyvärr ryggen lite i sin teknik ibland men hoppar föriktigt och positivt ändå, tror bara man behöver försöka få ner hans huvuvd lite mer, kanske oxå funskar lite med graman nästa gång jag bara ska hoppa lågt?

Nu e de lunch å lite paus.

Fick en video på Vitalys Mamma länkad till mig när hon gick 120... hoppar kanske inte ritkigt som honom *NOT* men fin teknik och bra rygg, dom ska sälja henne nu och underade om vi var intresserad... nja, iså fall som avelssto... får tänka på det, tänk om man kan avla fram en ny Vitaly? (bilderna är på henne:) )
Filmen

Sålda gossen Goliathon (val f-06 e.Toulon) gjorde en fantastiskt insatts på kvalitén uppe i Strömsholm och honom kommer vi nu få se direktkvalad ner till Flyinge i höst, stort Grattis till Tanya! :)

Kramar

Inga kommentarer: