Pages

måndag 13 september 2010

OSBY

Gårdagens tävlingsdag var riktigt riktigt lyckad. Hade med oss Jennie Olsson, ny tjej från Karlshamn som gärna vill följa med och hjälpa till lite på helgerna, JA TACK! hon var super trevlig och arbetsam... inte "Iv'gen", missförstå mig inte nu, vi behöver all hjälp vi kan få på tävlingplatsen med åtta hästar och yttert få antal hästar mellan starterna.

Tävlingen flöt på bra och vi gjorde fina resultat, bland annat fick Stella till gtvå felfria 120 rundor (liksom Alasca:) ), Waverveen gick 120 felfritt och sedan 130 med winninground, vi hade 4 fel i grunder´n, red omhoppningen och var felfria där så det blev en 6e placering, mkt nöjd med min maskin, han är otrolig!
Även Avellino gick 120 felfritt med placering och vi försökte oss på en 130 runda, tyvärr blev det lite fel iom en argumentation att han inte ville upp på banken och jag villa att han skulle detta... jag vann argumentationen men till bekostnad utav en ngt stressad häst som inte riktigt hittade sin koncentration igen. Dock jätte nöjd med honom ändå!
Linda och Danne fick till en felfri 120, tyvärr utanför placering, men nu blir det 130 nästa gång för det ekipaget :)
Clara gick två fina rundor, sista ner i omhoppningen i 110, liksom sista enr i 120... hmm....e det inte första hindret man har problem med så är det sista.
Midas gjorde en kontrollerad och fin 120 runda, tyvärr med 4 fel, men såg enkelt och harmoniskt ut annars.

Även Carmenzita debuterade 120 med mig, gick rakt on och gjorde det på ett mkt fint sätt, missförstånd till sista hindret som resulterade i 4 fel (ja...ni läste rätt...sista även för mig..) men sååå nöjd!

Filmer kommer i eftermiddag...Kram kram

Inga kommentarer: