Pages

torsdag 2 september 2010

Pether Markne


Vi har nu varit och tränat i Skyrup för Pether Markne, jag med Vitaly och Waverveen och Linda med Midas.
Vi hoppade två oxrar på diagonalen, en och en, dvs på varsin mitt på diagonalen som en åtta. Paralella oxrar som höjdes utav rutinerad barnpersonal (läs: Frida Berggren mfl) för varje gång vi red imot. Den ena oxern med Vitaly kom upp till en höjd jag aldrig förr skådat... den upplevdes rejäl och maffig...
red imot den... hade ungefär 15 galoppsteg kvar fram till den... såg mitt avstånd men mentalt tänkte jag att det måste vara en synvilla, för inte kan jag redan se avståndet på ett sådant här jätte hinder? man fick inte länga eller korta, rytmiskt skulle det vara... hindret kom närmare och Vitaly blinkade inte alls ännu... magen knöt sig och jag undrade om min häst ens hade sett hindret då han fortfarande var så lugn och oberörd...närmare...närmare...SATAN, vi var framme...jag eller hindret, på liv och död...OCH OCH OCH...vi var över, landade i en lika avslappnad och oberörd galopp och fortsatte. Hämtade den andra oxern på tillbaka vägen (den var ngt mindre och efter prestationen som nyss ägt rum vågar jag tom säga att den var liten)... lyssnade noga efter en liten kommentar från Mr. Markne att "det räcker så, bra".. men icke, så där kom vi, vände upp mot djävulshindret igen... upp till bevis, va det tur eller skicklighet förra gången... samma känsla, 15 galoppsprång kvar och mitt avstång fanns där... allt upprepade sig och SATAN I GATAN vi kom över enkelt igen! Efter en tredje gång hörde jag äntligen orden att jag kunde sakta av och fick kritiken "bra"
BRA?...BRA??? det var ju mer än bra, FANTASTISKT, funderade en liten stund på att sluta rida, lägga ner det hela mest jag var på topp, för bättre än detta kan det ju aldrig gå på en träning... uppenbarligen kan det de, för kritiken "bra" måste ju kunna avancera till lite mer...eller?

Överlag fick både jag och Linda fin kritik, linda fick höra att hon hade riktig bra känsla och talang, å jag fick flera ggr beröm för min sits och hur fint och tidigt jag såg avstånd. KUL!

Även Waverveen va fin och enkel, tror jag kan få koll på honom och hans studsande, me like.

Puss Puss

Inga kommentarer: