Pages

fredag 12 november 2010

lekte bonde


lätt... igår lekte jag bonde tillsammans med hela listers "riktiga" bonde-gäng :) Det var insamling utav ensilageplast och där tänkte jag vara och lömna lite lite trist vitt plast som alltid är överallt i stora vita "plast"-berg hemma på gården. Tyvärr gjorde jag missen att köra till insamlingen vid 14.30 när den stängde vid 15.00.... absolut inte för att jag inte skulle hinna, utan mer för att detta hade nu under dagen varit en samlingsplats för områdets bönder, och det är inte sådär jätte ofta dom alla är ute bland folk alltid så min gissning är att de alla hade tagit sina största, tyngsta och finate traktorer när de körde iväg.... detta i kombination med liten yta och lite halv-geggigt gjorde min idé att komma med min Audi och trailer.... inte till en bra idé.
Var hel säker på att denna flicka som är jag skulle köra fast, men väntade ut tills det var ytterst få traktorer inne på området, sedan GASADE jag in via allén och in på det geggiga området, en någerlunda torr plats, stor nog att vända bilen på fanns precis innanför så jag tog fullt rattutslag till vänster och svängde runt, stannade bilen, ut öppnade lemmen och skulle precis göra mig av med all j*vla vit plast när bror ordningsman kom fram å sa att
"här får du inte slänga det, du måste 20 meter längre dit med trailern" och så pekade han åt nåt håll...
jag som precis kände segerns sötma fick snällt försöka vända mitt ekipage och fortsätta ut i gytjan... men, kryss i taket, med lite hjälp från snälla karlar som va där lyckades jag riktigt bra och är numera en i gänget... jag vet hur det hela går till och nästa gång, samma mina ord, kommer ja med traktorn, LÄTT

Puss å kram

Inga kommentarer: