Pages

lördag 26 februari 2011


Tack för orden i förra inlägget :) Jag e inte alls arg längre... va nog inte riktigt jätte arg sist heller, bara lite PMS, haha, sorry:) Puss på er alla:)

Som svar på era kommentarer kan jag berätta att Wavreveen INTE kommer komma tillbaka... känns lite sådär faktiskt, för nu är mina äldsta hästar 6 år och ngt överförsiktiga så jag kommer inte kunna jaga pris med dom precis...

GUD Andrea! Vad glad jag blir att du är så nöjd med lilla Angel, alltid osäkert att köpa osett, men jätte kul, riktigt glad att hon blev älskad och du nöjd, håll mig uppdaterad om när ni börjar ut och tävla! Även Li som köpte Savo osett nere från Holland är super nöjd:)

Nu undrar ni kanske vilka köper osett? Jo, vill man ha en häst i lite billigare prisklass, grön fast välstammad och med lite talag ändå, så får man ibland lita på mig, eller på den lilla video snutten man kan få skickad till sig på en häst och så får man bara köpa den rakt av och göra en chansning... allt detta för att hålla ner prislappen... sällan man kan få en häst för under 50 000 kr i Sverige... som visar talang, men i Holland där det finns MASSA hästar, så finns där alltid ställen som föder upp självklara svårklass hästar, och allt som inte har svårklass stämplat i pannan säljer dom bara av för att slippa sko och ge dem mat en månad till.

Mkt nere i Holland handlar om buisness och pengar när det gäller hästar, iställe3t för bara kärleken till djuren. Så man MÅSTE ha bra kontakter, som inte kommer att lura en, utan som står bakom hästarna dom säljer till en. Ni kommer ihåg Zidoctro? Indoctro- g ramiro Z killen f-04 jag hade ett tag, den svarta snyggingen, det visade ju sig efter han varit i mitt ägo nästan ett år att han hade fel på röntgenbilderna på ryggen, då skickade jag ner honom och fick en annan häst istället... DET ÄR BRA KONTAKTER jag har... dom hjälper en ALLTID. Liksom med tex Waverveen, han var ju så speciell att rida och kanske ngt svårsåld, så han behövde jag inte betala försen jag hade sålt honom eller tills jag visste att jag ville ha honom själv. Bosse likadant... han har jag nog inte heller betalt ännu...? Det kanske jag borde göra bara för det iom att han hoppade så FANTASTISKT i Lördags...? :) Haha

puss och kram, ikväll är det fest :) najs

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men sålde du inte Zidoctro till någon tjej här i Sverige?

Anonym sa...

Hej !

Kan man få följa med till Holland?
Förstår att affären går genom dej.
Du skrev att man ska lita på dej och det gör jag, men det är ju alltid roligare att få provarida själv plus att man kan prova flera.
Du har ju kunnandet och erfarenheten.

En som undrar

Frida sa...

Hej hopp, klart man kan följa med mig ner till HOlland, men oftast om man gör det så ska man ha häst för iaf över 150 000 (jag brukar ha med mig folk ner) Letar man för under 50 000 är det inte riktigt värt det faktiskt.
Zidoctro har du helt rätt i, han sldes till en tjej i Sverige, men det var vid den bes inför den försäljningen som hans rygg röntgades (dom hade faktiskt redan köpt honom, men valde att göra en ryggröntgen ngra veckor efter köp) och detta upptäcktes. Jag tog självklart tilbaka honom direkt och betalade tillbaka familjen sina pengar. Så lite rätt hade du:) Kramar

Anonym sa...

Okej, Tråkigt med Zidoctro. Han som var så fin!!