Pages

tisdag 12 april 2011

Hälsning från ulanda



Kom ett fint mejl från sålda fina flickan Ulanda...sååå skönt, kände verkligen på mig att jag hittade rätt köpare till denna lilla dam:)
Mejl:
"Hej!

Här kommer en liten hälsning från Ulanda.
Hon är en helt fantastisk individ och vi trivs verkligen med varann. Personkemin stämmer helt klockrent, en underbar känsla! Hon kommer och smågnäggar när jag ska hämta henne i hagen, supermysigt! :-)
Just nu lägger jag mycket focus på att få henne stark i kroppen. Vi klättrar ca var fjärde dag och en dag/v lägger vi focus på flåset, vi har en helt fantastisk väg här som är ca 4km lång och bara skog runt om, alltså inga bilar! Härlig galoppsträcka ;-) Ulanda har lärt sig den rundan och blir riktigt till sig när hon vet att det är den. Sedan består givetvis resten av veckan med markarbete, lite studshoppning mm stärkande övningar.
Vi har också börjat ta hopplektioner för Maja och Niclas Parmler. Funkar helt perfekt måste jag säga, de är grymt duktiga!

Men självklart med det starka psyke hon har testar hon mig endel, men det är ju sån hon är! ;-)

Vi var i söndags ute på våran första tävling tillsammans. Efteranmälde oss till en 1m klass. Gick hur bra som helst! Toppenhäst! :-)
Har provat ett Nathe bett på henne vilket funkar jättebra i hoppningen där hon blir väldigt stark.

Bifogar några bilder.

Ha det gott!

Caroline & Ulanda
"

Inga kommentarer: