Pages

måndag 23 maj 2011

Tävlingen

Uppdatering om hur tävlingen gick... vi är hur som MKT nöjda! Lördagens stjärna var Aska, som hade en felfri 100 och sista hindret ner i 110, men hoppade riktigt riktigt bra!!!Söndagens stjärna var Starlight Gold, som gjorde ytterligare en felfri 120, seda debuterade 130 med Falsterbopapper inlämnade, och även där visade hon sin kvalité och var FELFRI, kändes ngt trött i bakdelen men hoppar ju fantastiskt ända, massa massa massa folk kom fram och berömde henne, hon sticker ut från mängden! Så nu ska hon bara ha en nolla till sedan är hon oxå klar för årets upplaga utav Falsterbo. Skoj skoj.,

Mr Fritzman gick 90+100 med två ner i båda, han var lite spänd och hoppade lite väl stort, vilket blev lite vingligt och några bommar föll, men jag är öjd med honom ändå, fegade i komb så denna vecka blir det kombinations träning för både honom och Ester, även hon fegade i komb med Li i 100.

Newton gick 110+110+120 (deb 120!) ,med bravur, rev ettan tvåan i 120 deb, sedan kom han och Linda ur rytm så då fick det bli en volt, sedan hittade dom knapparna och var felfri resten och han hoppade riktigt riktigt fint! Bosse gick bara 100, felfritt, han ska gå på bete lite nu, trött i sin kropp, växer tror jag.
casper gick 120+130, hoppade grymt, men såklart...4 fel i båda... synd, hoppar enormt just nu, jätte kul att se!

Jag har haft lite feber och varit lite (läs:mkt) sjuk i helgen, därflr tävlade jag inte fler hästar...*host host* fortfarande lite synd om mig faktiskt...blir nog Tingsryd på Torsdag med Sonny coh Ceasar Chaves...

Kram kram

Inga kommentarer: