Pages

tisdag 6 september 2011

Brev till kansliet

skrev ett email till kansliet ang Mr Fritzmans efteranmälningsavgift... Nu kan tyckas att detta inte är så mkt att bråka om, speciellt inte då det bara handlar om några hundralappar OCH jag eller Tallbackagård INTE kommer behöva betala det iom att enligt avtal betalar Mr Fritzmans andra delägare, Martina alla dessa kostnader i utbyta mot att jag rider honom..... Men tycker ändå att det är fel och att ASVH och Swedehorse borde se över systemet för nästkommande år.... DOCK ska tilläggas att telefonkontakten jag hade med ASVH på fm idag var mkt positiv och jag skulle tro att dom är tillmötesgående, de förstod min åsikt och hade nog bara inte tänkt på det själva.

Brev:
"Hej
talades vid tidigare under dagen ang efteramnälningsavgift till semifinalen för 4 åriga hopphästar nere i Flyinge till helgen. Gällde alltså min ena häst vid namn Mr Fritzman, val f-07 e.Etrusco u Flamma e Feliciano. Han kvalade via kvalitétävlan i Tingsryd den 3e september med 8-8 som hoppbetyg, och anmäldes därefter till semifinalen via TDB, där anmälningstiden tyvärr gick ut redan den 30e aug så jag får betala efteranmälningsavgift. Det var alltså denna summan jag ifrågasätter och inte tycker att jag ska behöva betala då jag omöjligt kunde ha genomfört Kronobergs varmblodsförenings kvalitétävlan på ngt annat datum.
Tack på förhand
MVH Frida Tinglöf 0706685509, Kontaktperson på Tallbackagård i Sölvesborg AB"


låter rimligt va? Eller är jag ute och cyklar?
Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rimligt! Jag har också tänkt den tanken och undrat hur de tänkte då liksom!

Tobbe sa...

det låter väldigt rimligt..