Pages

måndag 24 oktober 2011

Starlight gold


Dennas flickas utveckling de senaste veckorna har varit ENORM... relativt rädd faktiskt för att kunderna från förra helgen ska ringa och säga att de tar henne.... vill igentligen inte släppa henne just nu när jag är så nära att få rida lite 140 med vad jag anser vara en utav sveriges finaste 6 åringar... ja, jag sa det, just nu tycker jag att Stella känns som en bättre häst (svårare... absolut, mkt svårare... men det var inte påståendet) än Alasca... Stella kändes i helgen obegränsad i sin kapacitet...

Jag letar just nu med ljus och lykta efter en sponsor som vill köpa loss henne från delägarna... vi äger "bara" halva, vilket gör att om kunderna återkommer och vill köpa henne, eller någon annan för den delen MÅSTE hon säljas (förutsatt att budet kommer upp i den summan vi har kommit överrens om tillsammans med delägarna)
"Kan inte bara ni köpa loss henne?"
jo, det hade man ju kunnat tänka sig... men det är inte riktigt så enkelt... hade jag fått ngt sålt så hade enkonomin tillåtit det och då hade jag inte tvekat... men nu är marknaden ngt trög och folk köper inte hästar till höger och vänster, utan vi får vänta tills börsen vänder!

Inga kommentarer: