Pages

onsdag 29 februari 2012

Brev från Bella blå

Har fått ett brev från Sabella som numera är utlånad till Norrland;) Det värmer i våra hjärtan att läsa hur älskvärdt hon uppför sig, fina speciella flickan som alltid bara vill väl!

"Uppdatering!

Igår var vi inne på ridklubben och joggade runt lite. Det gick över förväntan, framförallt lastningen. Jag lastar henne själv i vår trailer. Skickar in henne och stänger luckan, sen drar henne i svansen (den lilla hon har Blinkar) när hon ska ut. Det var inga större problem med dörrarna in till stallarna på ridklubben heller, hon stannade till och tittade lite sen gick hon rakt in.

Jag vet inte om du fick smset om tänderna? Hon är iaf kollad och åtgärdad nu. Och jag hoppas att det kommer att bli bra. Jag försöker prova mig fram till rätt bett. Vad har ni för förslag?
I övrigt är det en älskvärd häst, hon är oerhört lätt att tycka om! Väldigt kelig och aldrig dum! Underbar att hålla på med.
Hon är också väldigt cool med tanke på alla nya element och situationer hon hamnar i här uppe. Var ute och red efter byvägen till skogen i lördags och då fick hon möta en snöskoter samt en traktor med en död älg i skopan på en väg där det inte går att mötas med två bilar. Hon brydde sig ingenting. Helt otroligt!

Så jag vill bara att ni ska veta att hon har det toppenbra och att vi tycker om henne väldigt mycket! Hon fick mycket beröm av vår seminveterinär som tyckte att det var "ett toppenfint sto med otroligt fina ögon och välbyggd".

Med vänlig hälsning/Best regards
Karoline Bergström"


Kul att höra! Gör oss glada!

Inga kommentarer: