Pages

måndag 5 mars 2012

Caramelle v.Cardento-Amiral mare-2005



Är mkt mkt nöjd med denna flicka.... tyvärr ett nedslag på näst sista hindret, men hon är så fin, lugn och stadig och jämn. Jag har jobbat mkt med just detta då jag inte själv tyckte att hon höll en jämn rytm till hindrena när hon först kom, hon tyckte att det var så fantastiskt roligt att hoppa att hon gärna bjöd in för lite av och på ridning. Men nu äntligen känns det som att jag har fått henne dit jag önskat till 100% vilket gör att nu äntligen ska det bli 130 debut i Flyinge på torsdag.(detta är en nat 125 i Helsingborg under gårdagen... kändes mer som en 130) Och hon känns faktiskt redo för ännu högre höjder oxå, men det kommer komma! Caramelle har redan under föregående år startat 140 med sin ägarinna/uppfödare Karolina... men det är alltid skillnad när man själv har ridit in och utbildat hästen och känner den till 100% att gå in i högre höjder. Jag har ridit och vidareutbildat denna hästen med tanken i bakhuvudet att den ska säljas och kunna prestera enkelt och fint med en liten junior/yr tjej på ryggen utan större egen erfarenhet i högre klasser, och ÄNTLIGEN är vi där. hon är såååååå enkel att styra runt nu:)

1 kommentar:

Karolina sa...

:)