Pages

måndag 19 mars 2012

VILKEN HELG!

Jag kan inte klaga ngnstans! Känns som att ngt måste man göra rätt när en helg bringar all denna framgång, och inte med en häst, utan SAMTLIGA gör bra ifrån sig.
Hade det "bara" varit sjärnskottet och framtida världsstjärnan (enligt mig iaf) Starlight Gold (sto f-05 e.Stakkato Gold-Healdikxx, äg Karin Haker & Tallbackagård AB) som hade presterat så skulle jag omöjligt kunna härleda framgången till bra upplägg och givande träning, då en häst med hennes naturbegåvning och formtopp inte ensam kan ge beviset på detta, utan tillsammans med de andra fyra flickorna och ena lilla pojken som medverkade på Karlshamns fina tävlingar i helgen samtliga gjorde mig stolta och höll Tallbackagård på toppen utav resultatlistorna i alla medverkande klasser.

Celebration V.D.T. (sto f-07 e.Stakkato, äg: Frida och Kristina Tinglöf) gick en 100 cm klass, avd B med en felfri runda som resultat

Cardinal T (val f-07 e.Carland-Maraton äg: Frida Tinglöf) gjorde sin andra start i livet och debuterade 100cm med en felfri runda!

Caramelle (sto f-05 e.Cardento-Amiral äg/uppfödare: Karoline Kampe) gjorde två starter, 120 cm samt 130 cm, I förstnämnda klassen visade hon sin styrka som en snabb speedhäst, hon vann klassen med 80 starter och med nästan två sekunder och detta utan att gasa eller "skicka" iväg henne på några hinder, städat snyggt med snäva svänger. FILMBEVIS KOMMER ;)
I 130 skötte hon sig utmärkt, där var en speciell oxer som återkom både i grunder och omhoppningen (ur sväng) som skapade stora problem för de flesta ekipage, så även för oss två i omhoppningen, vi kom med för kort galopp och lite för stressade att bakbommen blev omöjlig att räcka över, alltså 4 fel i omhoppningen, men en positiv flicka som för övrigt inte fann några svårigheter med banan.

Gloria Gaynor (sto f-04 e.cornetto-Norson äg/uppf: Ann-sunne Holst) denna damens prestationer i helgen räckte tyvärr inte till placering, men till en mkt stolt ryttare, för varje tävling överraskar hon oss med att hoppa kraftfullare och självsäkrare. Hon rev sista hindret i 120 cm, ett onödigt och oväntat pet med bakbenen på ett räcke, kanske hennes ryttarinna satte sig ner med sin lilla nätta bakdel i sadeln för snabbt över hindret (lite mindre kakor och godis till mig kanske????). I 130 var det den där oxern igen... hon bakade av sig ngt till den och jag var för passiv istället för att hjälpa henne och tänka framåt, även hon landade på bakbommen och där fanns inte en möjlighet att vi skulle kunna klara den, IGEN blev det även med denne häst för dålig galopp och ett för nära avstånd. Denne gång var det i grunden, men Gloria Gaynor gjorde igår sin tredje start på 130 höjder, en höjd hon ALDRIG haft mer än 4 fel på och som hon för övrigt hoppar som en träningsrunda på 110 cm, kapacitet finns det här till betydligt svårare uppdrag och utmaningar än vad vi serverade primadonnan under gårdagen.

Mill´s Georgia (sto f-04 e.Iowa-Moulinxx äg/uppf: Ann-Sunne Holst) levererade även hon, ett rejält nedslag på andra hindret i 120 gav flickan just den koncentrationen hon behövde. För det är just med koncentrationen denna lilla damen behöver arbeta med, speciellt när hennes BFF Gloria Gaynor är med på samma tävling. Hon gav mig sedan fina höga språng resterande delen utav banan vilket ingav oss med självsäkerhet och beslutsamhet till 130 klassen. Där var hon super fin och så enkel. Inte ett hinder hon var nära och och övertog ledningen efter två felfria och fina faser. Hennes tid räckte sedan till en fin nionde plats.

Starlight Gold (sto f-05 e.Stakkato Gold-heraldikxx äg; Karin Haker & Tallbackagård AB) ojojoj vad jag är glad över att vi äger en del utav denna stjärnan... hon fick stå och vänta...och vänta...och vänta i lastbilen tills det äntligen blev hennes tur, och då va vi stressade, 15 hästar hade jag på mig mellan Caramelle och henne vilket tyvärr ledde till att jag inte riktigt var nöjd med mängden framridning jag kunde ge henne...men det var hon:) Hon gick in i 130 direkt och dansade runt. Min plan var i omhoppningen att på en distans som man ridit i grunden på 8 lite i balans, släppa iväg min flicka på 7 framåt, TYVÄRR höll jag inte min plan utan red på 8 i balans även i omhoppningen... vilket "bara" gav oss en andra plats... första platsen förlorade vi till skickliga Jury Sokolovski och stall Kataleis fins sto e.last liberty-Libero H med EN, UNO, ONE hundradel! :(

Vilka hästar....vilka hästar....

Kram kram

Inga kommentarer: