Pages

tisdag 21 augusti 2012

Prat överallt om Skyrup

Pratat fortsätter även efter tävlingarna (som för övrigt enligt hörsägen då jag inte själv befann mig på plats var fantastiskt utförda), pratet gäller tyvärr främst prislappen på att få rida där... Jag känner med Anna W som är tävlingsledare och håller i allt runt tävlingarna, jag tycker lite synd om henne och att hon i de sista klasserna för meetingen "bara" fick 9 resp 8 starter, höjderna var 125+135 cm.
Det finns BARA en sak att klaga på när det gällde dessa tävlingarna. HUR du än letar och försöker så finns där absolut inga andra fel på dessa tävlingar än just vad pratet på facebook och på ryttarläktarna handlar om... prislappen

Vi beger oss denna vecka ner till Henriksdal med tio hästar. För denna lilla utfärd dras det (exkl vet avg) 3710 kr från vårt TDB
Hade vi föregående vecka kört till Skyrup Hors Show och anmält samma antal hästar till samma antal klasser och samma höjder hade det dragits 6870 kr från TDB

Kanske jag står på trösklen att ge mig iväg, utanför Sveriges gränser och tävla på Internationell tävling om några veckor... kanske kanske... Då kommer jag att få betala för lilla rundan med en häst och stora med an annan inkl box och veterinär 4800 kr (självklart kostar det i detta fallet ngt extra att köra längre... men sedan är det oxå CSI** med ranking poäng)
Hade jag lastat och kört till Skyrup för samma äventyr hade det gått på 6350 kr
-Bägge uträkningarna är gjorda på att jag är GRYM och tar mig till final så behöver betala där oxå ;)-

Sedan att inte glömma här är ju... säg att jag för skoj skull VINNER alla klasser jag startar! Då blir summan följande:
CSI**: 62 060 kr (räknat på en euro på 8,22)
Skyrup: 60 000 sek

-denna skillnad är så liten så man kan dra slutsatsen att Skyrup håller rätt iaf rätt nivå på vinstpremien till vinnarna.

Tyvärr måste jag kanske hålla med om pratet att det var för saftigt... och håller alla tummar att det till nästa år/gång reduceras med iaf 30%

Inga kommentarer: