Pages

torsdag 25 oktober 2012

Besiktning

Under gårdagen fick vi besök utav Pia, mkt kompetent veterinär hos Distriktsveterinärerna i Karlshamn. Hon kom till oss för ett par besiktningar..,

det är som så att ägarna till Philadelphia tycker  inte hon passar dem ridmässigt, och därför har jag haft henne här på försäljning, men iom lite olika anledningar så har hon inte blivit såld. Därför har Karin och Lena hälsat på hos oss, prövat DiCaprio och liksom alla andra fallit för honom. Så här ska nu ett hästbyte ske, jag blir ägare till Philadelphia och Karin Dyremark blir till DiCaprio!!!

Oj tänker ni, nu är du glad eftersom du är så förtjust i Philadelphia, och nu kan du behålla henne!!!:) DOCK är så inte fallet... Jag skulle vilja behålla i ett år till, kanske få upp flickan till 140cm... Men jag vill oxå få runt företaget och kunna ta ut lön...

Philadelphia kommer dock inte aktivt vara till salu, men tillsalu är hon. Har en inplanerad kund, fantastiska kunder. Sådana man önskar att man hade tio till utav. En familj som har köpt tre hästar utav mig tidigare, trevliga kunniga folk som tar väl hand om sina djur. En sådan familj tillika kund känner man en extra press att de ska bli nöjda.
En sådan kund kan vara värld Philadelphia... För hon vill ha det bra i sitt liv!

Ibland tror jag att jag fått fler sådana kunder, ni vet en familj som köpt häst av mig och är heeeeeelt överlyckliga, super glada och sjukt tacksamma att jag hjälpt dem hitta häst. Då kan man ju tro att deras nästa inköp utav häst oxå ska gå via mig... Men icke, allt för ofta ger de sig ut i Europa och letar själva... Trist sådant.

Men några till kunder finns det som vänder sig till mig varje gång, och då blir det att för varje gång anstränger jag mig lite till, för varje gång vill jag hitta en lite bättre häst, till ett lite bättre pris och för varje gång blir just det där, att göra kunden nöjd så mkt viktigare än att tjäna en krona. Ringar på vattnet.... Det är det viktigaste!!
 (Och att lyckas är vad som ger mig en adrenalin kick... Det och att vinna 140 klass med Stella på hemmaplan;))

Mot Holland nästa vecka... Lite kladdigt vilken dag de blir.... Hade en kund inplanerad som skulle följa med och då stod början av veckan på schemat.... Kunden fick avboka och då ordnade jag en annan kund som skulle flyga ner (vill ha en kund med mig när jag kör så får jag två flugor i en smäll) Kund nr 2 vill flyga i slutet av veckan, vi bestämmer till 80% och då hör kund nr 1 av sig att de vill åka ändå.... Hmm... Behöver klona mig ;) fast rätt säker på att jag får ihop det, ordnar allt under dagen.

Kram kram

Inga kommentarer: