Pages

söndag 21 oktober 2012

Vinst

Idag så var det då äntligen min tur att få den där blågula rosetten i en 140 klass:) vinst i 130 fick jag och Stella bara förra veckan i Olofström, men just höjden 140 är lite mer speciell, det värmer i hjärtat extra då det är HÖGT... I en 130 ser jag aldrig några svårigheter, oavsett häst, men när man går banan till en 140 så slår hjärtat ett extra slag och väl inne på banan pumpar adrenalinet och när målgång skett så känner man i hela kroppen den där glädjen som är anledningen till
                             Frida Tinglöf-tävlingsmänniskan
Statligt Gold är min fina fina maskin. Hon delade denna segern med Camelia, Och Alexander Zetterman. På hundradelen samma tid i omhoppningen, vilket gjorde det svårt för arrangörerna (tillika min hemmaklubb) Karlshamns rk... De hade bara ett segertecken till hands samt ett pris till segrande hästs hästskötare... Alexander fick med sig priserna, själv skulle jag få dubletter skickat till mig.

Hästskötarpris.... Texas sprang gulligt in på banan och tog imot blommorna, men helgens hjälpreda och mottagare utav hästskötarpriset denna gång blir utan tvivel Ann Sunne Holst-tack för hjälpen!

Ann är ägare till Gloria Gaynor som även hon åkte hem med en placering idag, en elfte plats i morgonens 130 klass. Fina flickor

Summera Karlshamn resultatmässigt:
Fre:
120 cm.   Philadelphia 4 fel
130 cm.   Gloria          Placerad (0+1)
130 cm.   Stella.          Placerad (0+8)
140 cm.   Gloria.         8 fel
140 cm.   Stella.          Placerad (0+4)
Söndag
130 cm.   Gloria.         Placerad (0+4)
140 cm.   Stella.          Placerad (0)


Vad ska jag säga... "Nöjd" summerar det hela bra :)

Inga kommentarer: