Pages

onsdag 21 november 2012

trodde jag var smart....

Hade veterinären ute för ett par veckor sedan för att vaccinera mågra stycken, och så skulle jag till Flyinge och tävla dagen efter, men tyckte att Starlight Gold kanske var lite svullen i sina bakkotor... och med en stjärna som henne chansar man inte"!

Så när veterinären ändå var här frågade jag om hon inte kunde skriva ett intyg på Stellas lite svullna ben så jag kunde slippa betala de där 400 kr starten kostade. Inga problem. Hon tittade på Stella, och skrev ett intyg till mig...

Bara dumma mig.... intyget och att hon tittade på henne kostade 393:-.....hahaha jaja, det var iaf 7 kr...alla bäckar små eller vad är det man säger?

Nu fick jag metacamp utskrivet till henne och det tackar jag för, så hade absolut agerat likadant igen, och bett henne titta på henne och skriva ett intyg, även om räkningen hade kommit på 407:- ... inte att det kostade som jag reagerar på, utan min reaktion.. jag gick här hel nöjd hela dagen för jag inte skulle behöva betala starten i Flyinge, för jag hade varit så smart och kommit ihåg att be veterinären om ett intyg... gick här hela eftermiddagen och var nöjd över de insparade 400 kr :)

*smack*

en uppvaknande smäll, riktigt så enkelt är det inte att spara pengar Frida Tinglöf, och INGET INGET är gratis i denna världen... men för en stund trodde jag det och för en stund var jag glad




Inga kommentarer: