Pages

fredag 4 januari 2013

Välkomna tillbaka!

Nu börjar vi det nya året med nya tag! Efter en mental semester från det mesta är vi ( vi, läs; jag och min kära arbetskamrat/storasyster Linda) tillbaka med nya och positiva tag! Vi har fina hästar och trevliga hästägare runt oss, vädergudarna är än på vår sida och de flesta djur har varit aktiva onsdag-tordag-fredag denna veckan och OJOJOJ vad de va trötta idag! Inte så mkt pga lack av kondition, som mental ansträngning. Alltid jobbigt att ändra de små livens rutiner:)
rrklass
Vi har många fina hästar i stallet just nu, men tänk att man alltid har massa hemma men inget man riktigt vill sälja... och vi som lever på att sälja. :(

Idagsläget skulle jag vilja sälja Doussie, hon är VÄRLDENS snällaste... okomplicerad och så sockersöt och duktig, MEN hon har inte "blivande svårklass ämne" i pannan... utan detta är en 130-135 häst, eller en häst för 110-120 klasser med en TOTAL amatör. Inget säger att Cara Z eller Mprez eller Cautious Ella TB eller Cornelia kommer gå högre, kanske Doussie blommar ut och blir finare än ngn utav de andra, det vet man inte, men jag läser av mina hästar i dagsläget, och då anser jag inte henne värld att behålla TYVÄRR... oftast är det så, de snälla enkla innehåller tyvärr inte samma kapacitet som de svåra och besvärliga små livet...

Snäll enkel OCH outstanding obegränsad kapacitet....för mkt att begära?

Dock är mitt "OCH" ovan oftast utbytt utav ett "ELLER"

Skulle oxå vilja hitta ett hem till fina Alma B, min irländska flicka, hade annons ute på henne och en miljon intresserade, men inte riktigt ngn jag kände skulle passa...  och tyvärr mest bara en massa oseriösa, med dumma onödiga frågor! flickan är super snäll, ngt het och svår riden, hoppar som tusan och har fantastiskt stam, och jag kan sälja henne för små pengar... ja... där finns någon hake då, där finns alltid ngn hake när hästar är FÖR billiga med tanke på hur fint som kan hoppa. Haken med denna flickan är att jag inte vet hennes historia de sista två åren, och att jag inte heller vet hur hennes röntgen ser ut (sistnämnda lätt att åtgärda vid köp/försäljning)
HON VILL KOMMA TILL HÄSTKUNNIGT FOLK, som har ridit heta hästar innan och som är intresserade utav att avla på henne i framtiden.

Imon är en ny dag... och ny film på Alma B på väg till er :)

Kram kram

Inga kommentarer: