Pages

söndag 10 mars 2013

TIRK

Sämsta tävlingen på länge, stenhårt och osaltat på framridningen, paddocken va täckt av ett istäcke. Jag påpekade och ifrågasatte detta, undrade var jag skulle värma upp mina galna unghästar i blåsten innan jag kom in på framhoppningen där det ENDAST var ridning i vänster varv.
"Vi vet detta är ett problem, vi tyckte det var onödigt att salta eftersom det skulle vara så kallt. Men tyvärr"

Oki... Ansåg mig tvungen att stryka, vi testade att hoppa Doussie 90cm, men när Linda och Doussie kom in på banan, fattade höger galopp och red imot ettan, var detta första galoppstegen tävlingsdebuterande Doussie tog i höger varv iom framhoppningsridning endast var i vänster.... Detta är inte schysst mot unghästarna.

Största minustecknet går till arrangörerna faktiskt! Jag behöver inte hålla dem ansvariga för att ha slösat bort min söndagfm, jag vill inte hålla dem ansvariga för mina bortslösade dieselpengar, jag vill inte hålla dem ansvariga för min tidigt avslutade lördagskväll pga tidig tävling, MEN att de inte ger tillbaka 80kr för strykningen, som skedde då de inte erbjuder framridningsmöjligheter,
DET ÄR URUSELT



Inga kommentarer: