Pages

måndag 15 april 2013

For your eyes only

Har lagt debuten i 150 som ett privat videoklipp... inte världens bästa reklam för hästen att lägga ut en runda på youtube där hon har tre nedslag.... så detta klippet är bara för er, har man länken kan man se det, men man kan inte söka efter det på youtube.

Hoppas ni förstår hur svårt det är att gå upp till 150 cm.... och att man verkligen behöver några rundor innan man som ryttare börjar slappna av och göra sitt jobb? Jag måste dock säga, att efter missförståndet till hinder nummer 6 (som min häst förövrigt klarar med ett OMTRAMP...på 150 nivå) så rider jag ritkigt trevligt. Jag rider bra in i trekombinatioinen, jag rider bra hela sista linjen ner och jag tänker helt rätt på sista hindret även om det blev ngt för nära endå? Fram till hinder nummer 6 kan man diskutera min ridning... visst... första hindret ger jag levererar jag trevligt liksom trippelbarren... men annars?
Men som sagt... jag är nöjd och det kräver lite lugn och lite rutin sedan fixar vi detta galant:)!

FILM


Sedan gick vi ju som sagt och vann 140... duktiga duktiga häst!

FILM 140 cm


Kram kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Va inte så hård mot dig själv Frida=) 1,50 är respekt, och med lite rutin på de höjderna kommer ni vinna även där=)

Frida sa...

Tack! Vad snällt skrivet, glad jag blev!:) och ska jag vara ärlig tror jag du har rätt... För det känns som att Stellla är obegränsad, och utöver det har hon ett hjärta av guld och gör allt för mig, sin ryttarinna :) hon vill vara mig till lags ALLTID. Härnest är det GP i Drammen för henne... *hoppas*